Vækstende modebrand opruster og ansætter erfaren profil i nyoprettet stilling

Dansk modebrand, der netop har været med i Løvens Hule, skalerer op på kompetencerne.

Det danske modebrand, der netop har fået en millioninvestering fra Løvens Hule-investor Jesper Buch, Basic Apparel, er i en rivende udvikling. Derfor opruster virksomheden og ansætter en erfaren brancheprofil i en nyoprettet stilling som Creative Manager og chefdesigner.

Pernille Skriver er det nye ansigt i virksomheden, der, med sin lange karriere som designer, konceptudvikler og Brand Manager, skal være med på rejsen om at få Basic Apparel til næste niveau og skabe fokus på mindre forbrug, genanvendelighed og bæredygtige metervarer.

CEO og stifter af Basic Apparel, Camilla Balle, glæder sig over ansættelsen.

”Jeg er ovenud lykkelig for, at Pernille er kommet med på Team Basic Apparel. Pernille har en passion for bæredygtighed, som er fundamentet i virksomheden. Jeg er sikker på, at med Pernilles gode smag og vores begges erfaring i konceptudvikling, så skal vi nok få Basic Apparel til nye højder og forhåbentligt være med til at ændre modebranchens FMCG-ideologi,” udtaler hun.

Pernille Skriver tiltræder stillingen som Creative Manager og chefdesigner med flere års erfaring i modebranchen hos blandt andre Samsøe & Samsøe, Norse Projects, Beck Söndergaard og Part Two.

Ansættelsen sker oven på en længere vækstrejse siden deltagelsen i Løvens Hule. TV-tiden har sat gang i Basic Apparel, der på nuværende tidspunkt i alt har fået fire ekstra sæt hænder blandt teamet.

Den øgede efterspørgsel har tilmed stillet større krav til deres digitale tilstedeværelse, som virksomheden fremadrettet skal lægge endnu flere kræfter i. Også jordnære fortællinger af deres produkter bliver en endnu større del af strategien i fremtiden, fortæller brandet til TØJ.

Basic Apparel fokuserer på hverdagstøj, der er produceret af bæredygtige materialer, og er et af de få danske brands, der er certificeret med det internationale og økologiske GOTS-mærke, der sikrer bæredygtighed i hele produktets livscyklus.

Foto: Pernille Skriver

 

Foto: Basic Apparel