Design, sport og bæredygtighed kommer til at gå op i en højere enhed, når et nyt spændende designsamarbejde skydes i gang.

Den anerkendte danske designer Soeren Le Schmidt har indgået et samarbejde med sportswear-brandet Re Do. Soeren Le Schmidt har en arkitektonisk og minimalistisk tilgang til design og skrædderi, som parterne forventer vil blomstre gennem designsamarbejdet med Re Do. Netop det at arbejde med kontraster, også på tværs af virksomheder, finder designeren meget inspirerende, og kombinationen mellem autentisk skrædderi og sportstøj beskriver Soeren Le Schmidt som ”super interessant.”

”Der sker noget magisk. når man skal designe noget, som man ikke er vant til, og hvor man har mulighed for at tilføre noget fra skrædderverdenen til sportstøj,” fortæller Soeren Le Scmidt i en pressemeddelelse.

 

Bæredygtigt sportsbrand

Re Do er opstået som et samarbejde mellem tv-værten Sarah Grünewald og håndboldspilleren Hans Lindberg, som fik ideen til det nye brand til et velgørenhedsarrangement. Re Dos vision er at lave bæredygtigt sportstøj til alle, og alle styles er lavet af op til 95 procent genanvendeligt plastik fra flasker, der er fundet i havet.

Re Do producerer sportstøj som tights, t-shirts, sports-bh’er, jakker, shorts og sweatsuits til både mænd og kvinder.

Den nye kollektion, som bliver produceret sammen med Soeren Le Schmidt, kommer til at bestå af cirka 10-12 styles, og i hele processen til der være et stort fokus på bæredygtighed. Herudover skal kollektionen ses som en hyldest til mangfoldighed og diversitet.

Planen er at vise resultatet af det nye samarbejde frem til Københavns modeuge i august 2022.

 

Foto: Re Do