Mærket har de seneste år arbejdet målrettet med digitaliseringens muligheder og er nu klar til at præsentere et helt nyt 3D-univers.
Coronapandemiens begrænsninger har gjort det umuligt at holde store kundeevents, og det har tvunget Bestseller-brandet Vila til at tænke kreativt.
Brandet har investeret i 3D-udvikling, hvilket nu gør det muligt for Vila at afholde 100 procent digitale events baseret på 3D-kollektionsprøver, 3D-modeller og et 3D-univers, der tager 3D-showrooms til nye højder. Det skriver Vila i en pressemeddelelse.
Det er dog ikke helt nyt for brandet at arbejde med 3D. Selv om Covid-19 satte skub i processen, havde Vila allerede inden krisen investeret i 3D-løsninger med henblik på at skabe hurtigere og mere fleksible processer uden produktion af vareprøver.
”Det er relevant og essentielt både miljø- og effektivitetsmæssigt og har en positiv effekt på hele værdikæden. 3D-løsninger er derfor ikke kun et digitalt værktøj her og nu for at løse udfordringer i forbindelse med pandemiens fysiske begrænsninger, men også en løsning, der på mange måder kan optimere processer fremadrettet,” skriver Vila i pressemeddelelsen.
De seneste års arbejde med 3D har nu resulteret i Vilas første 3D Key Account-event, hvor alle styles sælges digitalt og fremstilles uden fysiske vareprøver.
Key Account Manager Josephine Schorling er begejstret for de mange muligheder, som arbejdet med de nye 3D-løsninger åbner op for.
”Først og fremmest ser vi frem til at møde vores kunder på en helt ny måde og præsentere dem for vores virtuelle 3D-univers, som vi er rigtig stolte af. Derudover åbner de digitale løsninger muligheden for at optimere produktionsprocesserne på et helt nyt niveau, som gør os i stand til at tage et skridt nærmere en grønnere omstilling. Vi ved, det er en lang vej, men vi har bevæget os i den rigtige retning i forbindelse med 3D-sampling,” siger hun.
I 3D-universet bliver kunderne præsenteret for fire små kollektioner, hvoraf 70 procent indeholder bæredygtige fibre. Det første Key Account-event blev afholdt den 2. februar 2021.
Foto: Vila