The New åbner en pop-up butik kombineret med kontor som led i en ny kundestrategi. Ønsket er blandt andet at lave ”lidt larm i gaden og i branchen,” fortæller ejer Chris Petersen.

Det danske børnetøjsbrand The New rykker helt tæt på kunderne resten af året. Fra og med torsdag den 8. november åbner brandet en 500 kvadratmeter stor pop-up butik kombineret med kontor i Vejle. Her vil brandet eksperimentere med forskellige måder at nå kunderne på.

”Vi har længe gået med tanken om en pop-up shop. Vi gik i gang med det samme, da muligheden opstod for halvanden uge siden i vores hjemby Vejle. I og med at vi ikke har forhandlere af vores mærke i Vejle, kommer vi ikke til at forstyrre nogen med pop-up butikken. Vi glæder os rigtig meget til det og tror på, at det bliver en succes,” fortæller Chris Petersen, ejer af The New, til TØJ, og uddyber:

”Vi tænkte, hvorfor ikke gå skridtet videre og rykke ind i byen med vores kontor i det omfang, det er muligt. Vi vil gerne prøve at lave lidt larm i gaden og i branchen, men det der er vigtigst er, at vi kommer tættere på kunderne, og at kunderne kommer ind bag facaden hos os.”

Alle medarbejdere rykker ind i butikken
Hele The News kontor bliver en integreret del af pop-up butikken. Det betyder, at indkøber, konstruktør, designer og salgsteam rykker derhen, hvor slutbrugeren er. Ved at The News medarbejdere fysisk er i butikken kan kunde og brand møde hinanden og skabe en mere direkte relation.

”Da jeg præsenterede ideen for teamet, synes de, at det var vildt fedt, og alle er indstillet på at tage ekstra vagter og give den gas. Jeg har et helt unikt team. I vores virksomhed er vi altid med på at prøve noget anderledes, og der er aldrig langt fra ide til handling,” fortæller Chris Petersen om medarbejdernes reaktion.

I pop-up butikken kan børn få lov til at se, hvordan en designer arbejder, og hvordan en kollektion bliver til – fra ide til butik. Børnene skal involveres i processen, så de oplever et samarbejde med The New, lyder det fra Chris Petersen.

Med pop-up butikken ønsker The New også at se børnenes bud på mode, hvad de selv gerne vil gå i, samt hvilke farver og prints børnene synes bedst om. Derfor har The New lavet en arbejdsstation i pop-up butikken til små kommende designere.

Pop-up butikken åbner torsdag den 8. november i Vejle Gågade.