Børnetøjsvirksomhed udvider forretning med endnu et brand

Den danske børnetøjsvirksomhed tilføjede sidste år fire børnebrands til porteføljen, og nu har virksomheden været på opkøb igen.

Den danske børnetøjsvirksomhed The New har siden stiftelsen i 2016 løbende udvidet forretningen med flere brands i porteføljen. I starten af 2019 blev tweensmærket Costbart en del af virksomheden, i november kom Mikk-Line, Papfar og Move til, og nu har The New igen været på opkøb.

Denne gang er det børnebrandet Soft Gallery, der blev stiftet af Tine Holt Møller for 13 år siden, som er blevet en del af The New-familien. Det oplyser The New i en pressemeddelelse.

”Soft Gallery har været en stor del af mit liv de sidste 13 år, og jeg er glad for, hvordan brandet har udviklet sig gennem årene og den position, det har fået på markedet,” forklarer Tine Holt Møller, der fortsætter som designchef for Soft Gallery i The New ApS.

”Jeg er drevet af design og har savnet at kunne hellige mig fuldt ud i designprocessen. Jeg glæder mig til at samarbejde med Chris Lützen Petersen i vores fælles vision om at føre brandet videre i det samme dna, det har i dag, men med de kompetencer og synergier, vi kan drage fra hinanden fremover,” fortsætter hun.

Også Chris Lützen Petersen, adm. direktør i The New, ser frem til samarbejdet med Tine Holt Møller.

”Trods den meget udfordrende tid, vi i øjeblikket befinder os i, har vi et positivt blik på fremtiden. Det er i tider som denne, man skal tænke anderledes. Opkøbet af Soft Gallery vil styrke vores virksomhedsprofil på den internationale scene. Vi tror, at vi kan lære meget af hinanden og glæder os til samarbejdet mellem Soft Gallery og vores øvrige brands,” udtaler han.

Med tilføjelsen af Soft Gallery ejer The New ApS nu i alt fem brands. Samtidigt vokser virksomheden til 35 ansatte, der nu også får et kontor i København. Hovedkontoret for den samlede virksomhed ligger dog stadig placeret i Vejle.

Foto: The New ApS