Som led i Cecilie Bahnsens rejse mod at bekæmpe spild i modeindustrien, får henlagt stof fra tidligere sæsoner nyt liv gennem et nyt kollektionskoncept.

Åbning af sit første butikskoncept, et årsregnskab med massiv vækst og lancering af en skokollektion. Man må sige, at 2020 har været et år med fart over feltet hos Cecilie Bahnsen, der står bag det feminine modebrand af samme navn.

Nu løfter modebrandet sløret for endnu en lancering. Cecilie Bahnsen introducerer nemlig et helt nyt kollektionskoncept ved navn ’Encore’ som tilføjelse til de eksisterende kollektioner. Konceptet sker som et led i modebrandets rejse mod at bekæmpe spild i modeindustrien. Det oplyser Cecilie Bahnsen i en pressemeddelelse.

Encore-kollektionerne vil være med samme romantiske og feminine stil, som kendetegner Cecilie Bahnsen. Kollektionerne lanceres månedligt og er udelukkende lavet af stof, der ligger tilovers fra tidligere sæsoner.

”Vores stof er så dyrebart, og det bliver nødt til at blive brugt. Vi har aldrig smidt noget ud. Vi har det hele i vores studie i København – hver eneste lille rest. Der er så mange fordele ved at lave disse små kollektioner. Det giver stoffet nyt liv, og det betyder, at vi aldrig bliver nødt til at smide noget ud. Produkterne føles endnu mere dyrebare, fordi vi laver så få af dem,” fortæller Cecilie Bahnsen i pressemeddelelsen.

Den første kollektion lanceres den 10. juni og består af en top, to nederdele, fire kjoler, to puder og et tæppe. Kollektionen vil efterfølges af månedlige limited edition drops.

 

 

Kollektionen er fremstillet af haute-couture-stoffet organza fra Schweiz – en ultra-let bomuld der giver volumen. Overfladen smykkes med håndstikkede perler i regnbuens farver. Derudover ses Cecilie Bahnsens detalje for håndværk og gamle teknikker også i den nye Regitze-kjole, der er lavet ved hjælp af en jacquard-teknik, der blander gennemsigtigt og solidt garn for at skabe en gittereffekt.

 

 

 

Foto: Cecilie Bahnsen