Det nye brand er nærmere en relancering. Ekspresmodemærket eksisterede nemlig i starten af 2010’erne, hvor det var en stor succes på det norske marked, fortæller Brand Director til TØJ.

Sorbet hedder brandet fra DK Company. Det havde især et godt navn i Norge i årene inden 2013. Derfor er det for mange på det norske marked et glædeligt gensyn. Nu har DK Company så relanceret brandet, der satser på ekspreskollektioner med europæisk produktion.

”Sorbet skal sælges i hele Skandinavien. Vi har vores sælgerstab på plads i Norge, Sverige og Danmark,” fortæller Dorthe Himmelstrup, Brand Director hos DK Company, og fortsætter:

”Sorbet satser på de varer, som butikkerne mangler her og nu. Det er både trendaktuelle og sæsonaktuelle styles. Sidstnævnte skal være tøj, der har en høj omsætningshastighed, da det er styles til at tage på lige nu og her.”

På det danske marked har teamet bag Sorbet snakket med potentielle kunder og mærket efterspørgslen. På samme måde står der et stærkt produktteam bag, der ser, hvad der rykker i butikkerne og på den måde reagerer på efterspørgslen.

”Sorbet er ikke affødt af krisen. Det er et supplement til butikkerne, der kan dække hullerne i sæsonerne og samtidig tiltrække kunder fra gaden, da vi rammer et attraktivt prisniveau, og der er nye varer hele tiden,” afslutter Dorthe Himmelstrup.

Foto: Sorbet / DK Company