Den nordjyske modevirksomhed Shaping New Tomorrow, der sidste år blev kåret som landsdækkende Gazellevinder, har netop modtaget endnu en Børsens Gazellepris.

Børsen har netop kåret de virksomheder, der har udmærket sig på ekstraordinær vis i år. En af årets Gazellepriser er igen i år gået til den nordjyske modevirksomhed Shaping New Tomorrow, der sidste år blev kåret som landsdækkende Gazellevinder med en vækst på 8000 procent.

CEO hos Shaping New Tomorrow, Kasper Ulrich, er stolt af resultatet, men er samtidig klar over, at virksomhedens store vækst kan gøre det svært at blive ved med at blive hædret med Gazellepriser.

”Det er klart, at vores store vækst jo gør det sværere og sværere at hente Gazellepriser hjem, så det at få endnu en Gazellepris er selvsagt et stort skulderklap til både medarbejdere og ledelsen. Et flot symbol på, at det arbejde vi sammen udfører hver dag, er med til hele tiden at udvikle og løfte virksomheden,” fortæller han i et interview med TØJ – Fashion & Business Trends.

Foto: Kasper Ulrich

 

De seneste år er antallet af Shaping New Tomorrows butikker fordoblet, og virksomheden har blandt andet åbnet en butik i Hamborg som et led i en planlagt ekspansion i Tyskland. Væksten er også kommet på baggrund af en investering i innovation og udvikling i virksomheden, som ifølge Kasper Ulrich hele tiden flytter sig og strækker sig til det yderste.

”Derudover investerer vi hele tiden i vores organisation, så vi konstant har de rigtige kompetencer og er dynamiske og agile. Og så skal vi jo ikke glemme, at vores design, hvor vi har bragt sportstøjets funktionalitet, komfort og slidstyrke ind i det tidløse, stilede herretøj, har ramt en stærk tendens i markedet,” forklarer han og henviser til, at Shaping New Tomorrow fra begyndelsen har haft en tæt forbindelse med kunderne, som har været afgørende for virksomhedens vækst og udvikling.

Tiden lige nu med krig i Europa og den stigende inflation er med til at gøre fremtiden usikker for Shaping New Tomorrow, og det stiller krav til virksomhedens fremtidige vækststrategi.

”Her får den agilitet, der præger vores organisation en nøglerolle – præcis som under coronakrisen. Vores målsætning er stadig, at vi fortsætter med at vokse forretningen, men vi er meget opmærksomme på, at der er en stor usikkerhed i markedet over alt i Europa. Så kortsigtet er det noget, der givetvis også vil spille ind på vores vækst, og som vi løbende skal håndtere ansvarligt, proaktivt og med rettidig omhu,” siger Kasper Ulrich, og tilføjer:

”I sidste ende er vores eneste chef vores kunder.”

Foto: Shaping New Tomorrow