Den nordjyske modevirksomhed, der har udmærket sig med sin imponerende vækstrejse, kommer nu med deres første sats på kvindetøj.

På opfordring fra utallige kvinder har det danske herretøjsbrand, Shaping New Tomorrow, brugt mere end to år på at udvikle ‘the perfect pants’ til kvinder. Bukserne hedder Womens Pants og lanceres i en limited edition den 8. december i Shaping New Tomorrows danske onlineshop.

Medstifter og produktdirektør, Christoffer Bak, ser samme hul i markedet for komfortable, tidløse kvalitetskvindebukser, som i 2015 dannede grundlag for Shaping New Tomorrows massive vækst på mandesiden.

”Det kan måske virke sjovt, at vi som dedikeret herretøjsbrand pludselig arbejder med udvalgte produkter til kvinder. Men gennem lang tid har vi oplevet en oprigtig og stor efterspørgsel fra kvinder. Helt specifikt savner mange af dem, vi hører fra, langt større muligheder for at finde et perfekt fit, når vi taler klassiske, stilede kvindebukser. Så det har vi arbejdet på at imødekomme i mere end to år,” siger Christoffer Bak, produktdirektør og medstifter af Shaping New Tomorrow i en pressemeddelelse.

Han forklarer, at kvinder i forvejen udgør cirka 40 procent af kunderne, og at mange derfor – gennem deres mand eller kæreste – har et ganske personligt kendskab til virksomhedens arbejde for at forene sportstøjets komfort med det klassiske, stilede look.

Kvindekollektionen bliver introduceret med en limited edition af Womens Pants og er startskuddet til et separat univers for kvinder med navnet Women of Tomorrow. For at imødekomme ønsker om langt bedre tilpasning til den enkeltes ønsker til pasform, kommer første generation af kvindebukserne i hele 35 størrelser. Sammenlignet med den klassiske kvindebuks i EU-sizes giver det mere end dobbelt så mange muligheder for at finde en model, der sidder rigtigt, fastslår Christoffer Bak.

Kvindetøj har krævet helt nye øjne

Arbejdet med at udvikle Womens Pants har taget mere end to år. Og skiftet til også at bringe Shaping New Tomorrows egenudviklede materialer i spil i kvindebukser og et nyt univers for kvinder har krævet nye kompetencer i produktionsteamet, fortæller Christoffer Bak.

”Vores ambition er at give kvindelige kunder samme frihed, stil og slidstyrke, som du finder i vores herretøjsunivers. Men vi har naturligvis ikke bare kunnet lave en klon af vores herrebukser. Udviklingen har taget lang tid, og vi har hentet nogle dygtige, erfarne kvinder ind i vores R&D-afdeling i processen,” fastslår han og tilføjer:

”Samtidig har vi haft tæt dialog med en gruppe af forskellige kvinder, der har testet prototyper og givet os vigtig feedback. Det arbejde fortsætter. Vores produktudvikling slutter ikke med en lancering. Det går bare ind i næste stadie, hvor det handler om forbedring. Så jagten på perfektion sammen med vores kunder gælder uanset, om det er Womens Pants eller vores kollektioner til herrer.”

Foto: Shaping New Tomorrow