Sportswearbrandet 7 Days Active kunne i forbindelse med Copenhagen Fashion Week i august 2020 løfte sløret for et designsamarbejde med et populært ølbrand. Nu gentages succesen.

Efter et år med corona og en modeuge, der i februar 2021 udelukkende blev afviklet digitalt, blev modebrandet 7 Days Active og ølproducenten Carlsberg, der blandt andet står bag øllen 1664 Blanc, enige om at byde den kommende sommer velkommen med endnu et designsamarbejde, der sætter fokus på lysere tider.

”Vi har glædet os til at løfte sløret for endnu en kollektion designet i samarbejde med 1664 Blanc,” siger Malkit Singh, designer hos 7 Days Active, i en pressemeddelelse.

Der er før set utraditionelle samarbejder i modebranchen. Men hvorfor giver et samarbejde mellem et ølbrand og et modebrand lige præcis mening?

Marketing Manager hos 1664 Blanc, Charlotte Høgh Damgaard, forklarer:

”Vi vil gerne fortsætte med at være en større del af modeugen, og føler, at et samarbejde med et fremadstormende brand som 7 Days Active giver os mulighed for at blive integreret i den forunderlige modeverden og samtidig ramme langt brede end tidligere og hermed få etableret vores position som et anderledes øl- og livsstilsbrand,” udtaler Charlotte Høgh Damgaard og fortsætter:

”Vi er meget stolte over den retning, som Malkit har taget kollektionen i. Det er klart et sats fra vores side at bevæge os lidt længere væk fra vores genkendelige farver, men 1664 Blanc er heldigvis blevet meget populært og genkendeligt i bybilledet efterhånden, så med den nye kollektion følger vi tidens trends og kommer tættere på det livsstilsbrand, vi ønsker at være. Her er 7 Days Active blandt de bedste eksperter til at nå nye højder med ens brand,” afslutter hun.

1664 Blanc har siden 2019 været sponsor af Copenhagen Fashion Week.

Foto: 7 Days Active x 1664 Blanc