Covid-19 har haft en positiv salgseffekt hos et dansk modebrand, der starter det nye år ud med ansættelse af hele ni nye medarbejdere.
Det danske modebrand Son of a Tailor er blandt dem, der har oplevet en positiv vækst under pandemien. Nu kickstarter brandet 2021 med ansættelse af ni nye ansigter.
Jess Christian Fleischer, medejer og adm. direktør af Son of a Tailor, er dog overbevist om, at forretningen ville have oplevet en opadgående salgskurve – corona eller ej.
”Vores fleksible produktionsmodel, hvor vi kan producere det, vi sælger, har vist sig at være en enorm fordel, da vi med vores made-to-order-koncept kan skalere både op og ned for produktionen efter behov. Det har blandt andet hjulpet os i uforudsigelige tider, hvor vi undgår at brænde inde med store lagre, som mange andre brands har været svært udfordret af under pandemien,” udtaler direktøren til TØJ.
Det hele har dog ikke været en dans på roser, da Covid-19 blandt andet bød på længere leveringstider fra brandets italienske produktionssted. Kunderne har dog, ifølge Jess Christian Fleischer, vist stor forståelse for de udfordringer, som har fulgt med pandemien.
De nye ansigter er ansat med formålet om at blive endnu bedre til made-to-order-produktion, og derudover skal der bruges kræfter på markedsføring af konceptet, oplyser Jess Christian Fleischer.
På markedet med en større mission
Son of a Tailor har et mål om at ændre tøjindustrien til det bedre.
Brandet fik i oktober 2020 et større kapitalindskud, som har til formål at komme tættere på missionen. Pengene skal blandt andet investeres i produktionskæden, så leveringstiden bliver endnu kortere, og produktionsprisen bliver konkurrencedygtig med prisen på masseproduktion.
Endvidere ønsker Son of a Tailor at bevise over for branchen, at made-to-order er fremtidens måde at sælge tøj på.
”Selv om vi er vokset flot, så er vi stadig langt fra at have bevist, at made-to-order-konceptet er den eneste miljø- og forretningsmæssige vej frem,” påpeger Jess Christian Fleischer.
Planerne for fremtiden er at udbrede kendskabet til både brandet og konceptet med tanke på en grønnere modebranche.
Hvorvidt fysiske butikker bliver en del af strategien for Son of a Tailor er stadig et uafklaret emne, som Jess Christian Fleischer og resten af teamet endnu mangler at tage stilling til.
Foto: Son of a Tailor