Kapitalindsprøjtningen kommer fra nye investorer, der også bliver en del af ejerkredsen. “Jeg er megaglad,” lyder det fra virksomhedens stifter og adm. direktør.
Den danske herretøjsvirksomhed Son of a Tailor har fået skudt mange millioner ind på kontoen som frisk kapital fra en række nye investorer. Det oplyser Finans.
Blandt de nye investorer er den svenske kapitalfond Equity, der har skudt i alt 18 mio. kroner ind i virksomheden. Derudover har Son of a Tailor ligeledes fået en lånebevilling fra Vækstfonden på i alt 17 mio. kroner.
Tidligere på året rejste selskabet desuden 12 mio. kroner fra den dengang eksisterende ejerkreds. Samlet set har herretøjsvirksomheden inden for de sidste par måneder fået tilført ny kapital på 47 mio. kroner. Det glæder stifter og adm. direktør Jess Fleischer.
“Jeg er megaglad. Det er en stor milesten for virksomheden, og det er ikke hver dag, at danske e-commercevirksomheder får så stor en kapitalindsprøjtning. Lige i vores branche plejer pengene at sidde lidt mere konservativt, så det er en megastor anerkendelse af det, vi har lavet og potentialet i vores måde at gøre tingene på,” lyder det fra Jess Fleischer til Finans.
Udover den svenske kapitalfond, der ifølge Jess Fleischer skal hjælpe med at styrke tøjmærkets branding udadtil, træder også tidligere marketingdirektør i Uniqlo og H&M, Jörgen Andersson, ind i bestyrelsen.
Med kapitalindsprøjtningen bliver medejer og serieiværksætter Morten Strunges andel af virksomheden udvandet, oplyser den adm. direktør. Han vil dog stadigvæk være en del af Son of a Tailor, men fremover med en ejerandel på mindre end 5 procent.
Herudover findes tidligere udviklings- og marketingdirektør i Pandora, Thomas Ryge Mikkelsen, i ejerkredsen, ligesom også virksomheden Founders, der har Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen og Lego-stifteren Kjeld Kirk Kristiansen som medejere, er en del af ejerkredsen i Son of a Tailor. Jess Fleischer stiftede selv herretøjsvirksomheden tilbage i 2012 og ejer fortsat 25 procent af selskabet.
Son of a Tailor er skabt ud fra princippet om at minimere spild fra tøjproduktion. Alt bliver derfor lavet på bestilling for at undgå overproduktion. I september 2020 blev herretøjsvirksomheden også nomineret til en Salling Future Friendly Fashion Award netop for sin bæredygtige profil.
Foto: Son of a Tailor