Nyt setup skal fremtidssikre modebrand

”Med en ny kreativ direktør og et stærkt designteam samt ikke mindst vores dna og ikoniske logo er vi overbeviste om, at vi kan leve op til det, vores kunder forventer af os.” Sådan lyder det fra den adm. direktør hos modebrandet, der blandt andet præsenterer en ny kollektion til kvinder.

Siden 2017, hvor det danske modebrand Redgreen blev solgt, og Anders Vedel kunne sætte sig i direktørstolen, er det gået stærkt. Med målet om at forblive relevant for både retailere og forbrugere, løfter brandet nu sløret for et helt nyt setup. Det oplyser de i en pressemeddelelse.

Redgreen har siden 1983 været en aktør inden for mode- og livsstilsprodukter til kvinder og mænd. I 2016 valgte brandet dog at holde en pause med womenswear – noget, som Redgreen nu er klar til at lave om på. Modebrandet relancerer nemlig en damekollektion til levering til sæsonen SS 21.

”Selv om vi stoppede med womenswear i 2016, er efterspørgslen fra forbrugere og forhandlere aldrig stoppet. Faktisk er det mest søgte ord på vores webshop ’women’,” forklarer adm. direktør for Redgreen Group, Anders Vedel, i pressemeddelelsen.

Redgreen menswear har indtil nu været varetaget af forskellige licenspartnere i Europa, men kommer nu tilbage på egne hænder og bliver en del af familien med både mens- og womenswear samlet på ét sted.

 

Et velkendt ansigt vender hjem

Som endnu et led i det nye setup tiltræder Henrik Aas stillingen som ny kreativ direktør hos Redgreen. Det er dog ikke første gang, at Henrik Aas sætter sine fødder hos det danske modebrand. Han var nemlig med til at sælge tøjet hos Redgreen ved brandets oprindelse i start 80’erne.

”At få ansvaret for at videreudvikle og sælge Redgreen er som at vende hjem efter en lang, spændende rejse, og jeg er både glad og stolt over, at netop jeg sammen med mine gode medarbejdere har fået opgaven,” siger Henrik Aas.

 

Stærkt designteam og spritnyt showroom

Udover en ny kreativ direktør har brandet ansat to nye designere med stillingen Head of Design. Den ene er Gitte Verner Jensen, som i en lang årrække har været designer hos brands som Cottonfield, Marco Polo og Hugo Boss. Den anden er Elisa Jensen, der kommer fra en stilling som chefdesigner på Signal Woman, og som tidligere har været ansat hos Bruuns Bazaar og Baum und Pferdgarten.

”Med Henrik Aas som kreativ direktør og et stærkt designteam samt ikke mindst vores stærke dna og ikoniske logo er vi overbeviste om, at vi kan leve op til det, vores kunder forventer af os, og som skal til for at gøre en forskel hos såvel retailere som forbrugere,” siger Anders Vedel.

Redgreen kan tilmed åbne dørene for et spritnyt showroom i København den 1. august 2020.  Udover det nye showroom har Redgreen i dag showrooms i både Hamborg, Gøteborg og Helsinki, som bliver bibeholdt, og hvor Redgreen womenswear nu også vil blive præsenteret.

Foto: Redgreen