Sebago herre- og dametøj bliver fremadrettet en del af Zip-It Agency, som også har haft agenturet på Sebago sko siden august 2021.
Når modeugen løber af stablen til august, kan indkøberne se frem til at blive præsenteret for en masse nyheder. Også Zip-It Agency glæder sig til at præsentere en nyhed på messen, da de i april 2022 har overtaget agenturet på Sebago herre- og dametøj. Virksomheden har haft agenturet på Sebago sko siden august 2021 og har med den nye aftale således samlet alt Sebago under et tag.
De seneste år er det gået godt for Sebago, som er vækstet globalt, efter brandet er kommet under den italienske ejer Basic net, som også ejer Superga, K-Way, Kappa, Robe Di Kappa foruden andre brands. Virksomheden har med succes opkøbt, udviklet og markedsført de forskellige brands med stor vækst som resultat.
”Sebago er mest kendt for deres ikoniske Sebago Docksides sejlersko, som har været et ikon siden 1972, og Docksides er fortsat og fremover stadig en stor del af vores omsætning. Der er fortsat fokus på det maritime i vores sko- og tøjkollektioner, men med et tvist af city, så det kan sælges til et bredere segment,” siger CEO i Zip-It Agency, Mads Bruun-Larsen, i et interview med TØJ – Fashion & Business Trends.
Produkterne fra Sebago vil blive præsenteret i herre- og dametøjsbutikker, livsstilsbutikker ved kysterne og i maritime butikker med udstyr til sejlsport. Det bliver altså primært i fysiske butikker, at kunderne vil kunne finde og købe varerne fra Sebago, men flere af de store kæder og stormagasiner vil også have produkterne til at ligge på deres online platforme.
Sebago i Bella Center
Idet forventningerne er store til den kommende modeuge, har Zip-It Agency valgt at få et permanent showroom i Bella Center. I showroomet vil kunderne kunne se Sebagos samlede produkter.
”Sebago sko og beklædning har de seneste 15 år været opdelt i Danmark, og vi føler, at når vi nu har det samlede Sebago-univers hos os, er det vigtigt at vise det korrekt frem for vores kunder. Derudover vil vi gøre det nemt for vores kunder at besøge os, da vi ved, at mange især under messerne bruger alt for meget tid på at køre på kryds og tværs af København. Og ikke mindst bruger skobranchen Bella Center til løbende indkøbsdage hen over året, så vi vil gerne støtte op om Bella Center. Vi er sikre på, at jo mere vi samler brands, jo stærkere står vi, og jo nemmere er det for vores kunder,” lyder det fra Mads Bruun-Larsen, som tilføjer, at de allerede er booket godt op med aftaler fra lørdag inden messen til og med lørdagen efter.
Det nye showroom finder man på 1. sal i Bella Center.
Foto: Sebago