Det summede af liv og sommervibes i den ikoniske bygning i København, hvor Bestsellers brands præsenterede deres SS 23-kollektioner under modeugen.

Normalt plejer Bestsellers brands at slå dørene op i showroomet i Bredgade i forbindelse med modeugen i København. Men under Copenhagen Fashion Week i sidste uge havde Bestseller for første gang samlet alle sine brands på Lokomotivværkstedet.

“Vi er rigtig glade for at kunne samle alle vores brands her i Lokomotivværkstedet, da vi efterhånden er vokset ud af vores showroom i Bredgade,” forklarer Lars Pedersen, som er Regional Director hos Bestseller og uddyber:

”Bestseller har altid være til stede under modeugen, og da Christian Maibom fra Revolver kontaktede os med henblik på et samarbejde, var timingen den rigtige for os.”

Ifølge Lars Pedersen betyder det meget at kunne samle de forskellige brands under samme tag:

”Det viser, at vi er en enhed, og det er med til at skabe et godt fællesskab internt i Bestseller. Samtidig kan vi med dette event vise, hvad de forskellige brands kan, og alle vores brands gør en ære i at stå stærkt.”

Foto: Bestseller Lokomotivværkstedet

Efter nogle år med restriktioner som følge af Covid-19 pandemien mener Lars Pedersen, at det er vigtigt at kunne mødes fysisk igen:

“Det her setup kan noget, som den digitale verden ikke kan. Hos Bestseller har vi altid sagt, at modebranchen er en ’peoples business’, hvor nærhed, fysisk kontakt og dialog er altafgørende.”

Lars Pedersen fortæller til TØJ – Fashion & Business Trends, at de besøgende både kommer fra Danmark og de øvrige nordiske lande, men også Tyskland, Holland, Belgien og Holland er godt repræsenteret.

 

Vero Moda: ”Vi er så klar”

Hos et af Bestsellers etablerede brands, Vero Moda, glædede de sig til at præsentere SS 23-kollektionen til både nye og etablerede kunder.

“Det er fantastisk at være en del af det her event i Lokomotivværkstedet, hvor vi har mulighed for at samle alle brands. Det er virkelig noget, som gør, at man bliver stolt over det sted, hvor man arbejder. Vi har glædet os rigtig meget til at vise de ting, som vi arbejdet med, og vi er så klar,” fortæller Susanne Buur, der er Sales Director hos Vero Moda.

Foto: Vero Moda

Susanne Buur er en erfaren profil hos Bestseller, og selv om hun synes, at showroomet i Bredgade er en unik lokation, så synes hun, at det er spændende at prøve noget nyt med eventet i Lokomotivværkstedet:

“Jeg har et helt specielt forhold til Bredgade, men Bestseller-familien er vokset, og det betyder meget, at alle brands er samlet,” siger hun og uddyber:

”På denne måde kan de etablerede brands være med til at løfte de nye brands og subbrands, som vi har hos Bestseller, og derved skabe synergi.”

 

Pieces Kids: ”Det er rigtig rart at være samlet”

Også hos Pieces Kids, som er et af de mindre brands hos Bestseller, er der begejstring over at være samlet i Lokomotivværkstedet.

“Det er rigtig rart at være samlet. Bestsellers brands kan noget forskelligt, men der er plads til os alle,” siger Stine Marie Hummelgaard Jensen, der er salgsansvarlig for Pieces Kids.

Pieces har tidligere forsøgt sig med børnetøj under navnet Little Pieces, men nu er man klar til at relancere børnetøjet under navnet Pieces Kids, hvor den første kollektion lander i butikkerne til januar 2023.

“Design-DNA’et hos Pieces Kids er det samme som Pieces, og det betyder, at alle vores kollektioner tager udspring i kollektionerne fra Pieces,” forklarer Stine Marie Hummelgaard Jensen og fortsætter:

“Vi forsøger så vidt muligt at lave såkaldte ’twinning styles’, hvor vi justerer de forskellige styles til børnestørrelser. På den måde giver vi mulighed for at mor og datter kan købe tøj sammen ud fra tankegangen ’Mommy & me’.”

 

Foto: Pieces Kids

Ifølge Stine Marie Hummelgaard Jensen skiller Pieces Kids sig ud fra andre børnebrands, da det imødekommer børns behov for at spejle sig i de voksnes garderobe:

”Hos Pieces Kids har børn mulighed for at få de samme flotte og farverige styles som de voksne. Vi har fokus på farver og print, og vi lægger op til, at alt tøjet kan kombineres og sættes sammen, lige som man har lyst til.”

Indtil videre er Holland det største wholesale marked for Pieces Kids, men brandet vækster også i både Sverige og Norge, og Stine Marie Hummelgaard Jensen håber, at eventet i Lokomotivværkstedet kan være med til at udbrede kendskabet til brandet i andre markeder.

Om Bestseller vælger at afholde et event i samme format til den københavnske modeuge i februar 2023, er ifølge Lars Pedersen for tidligt at sige:

“Der skal altid være plads til forandring, og derfor er vi også rigtig glade for, at vi har valgt at være her på Lokomotivværkstedet denne gang. Nu skal vi selvfølgelig evaluere på det i næste uge, og så må vi se, hvad vi beslutter os for til den kommende modeuge.”

Foto: Bestseller, Lokomotivværkstedet