Den italienske messearrangør udskyder de fysiske messer til januar 2021. I stedet for lancerer Pitti Immagine en digital platform, der er åben fra starten af juli og hele sommeren ud.
Den 5. juni blev det afgjort, at Pitti-messerne, Uomo, Bimbo, Filati, Fragranze og Super, ikke bliver afholdt før januar 2021.
I stedet fokuserer Pitti Immagine på et nyt initiativ: Den digitale platform, Pitti Connect, der skal fungere som en digital udgave af den fysiske messe. Pitti Connect er med arrangørernes egne ord et “avanceret netværks- og handelsværktøj,” der giver udstillerne mulighed for at øge deres synlighed for tusindvis af kvalificerede købere, skabe kontakt til udvalgte og certificerede kommercielle kontakter og afholde digitale arrangementer, møder og live-præsentationer. Derudover kan der også foretages ordrer direkte i systemet. Det skriver Pitti Immagine i en pressemeddelelse.
Pitti Immagine er ikke den eneste messearrangør, der tyr til digitale løsninger i denne tid.
Både Stockholm Fashion Week, London Fashion Week og Chic Shanghai har præsenteret digitale initiativer på grund af Covid-19. Den danske modemesse Revolver står også klar med nye digitale løsninger, der skal forbedre flowet af de besøgende på den kommende messe til august.
Pitti Connect vil være åben for udstillere, indkøbere og presse fra starten af juli og til og med september.
Foto: Pitti Immagine – PItti Uomo