Et nyt talentprogram skal hjælpe med at støtte visionære designtalenter i Norden. De første brands, som får glæde af ordningen, er A. Roege Hove, Latimmier og P.L.N.

Et nyt talentprogram for nye designere, CPHFW Newtalent, har set dagens lys. Det nye talentprogram er støttet af Circulose og indført af Copenhagen Fashion Week for at udvikle og fremme nordiske talenter globalt. De tre første brands, som får glæde af ordningen er A. Roege Hove, Latimmier og P.L.N., som blandt andet kan se frem til økonomisk hjælp, mentorordninger, professionel rådgivning og omfattende PR gennem Copenhagen Fashion Weeks internationale kanaler.

”Vi er stolte af at introducere CPHFW Newtalent som en formaliseret struktur for, hvordan Copenhagen Fashion Week investerer i den næste generation og dens exceptionelle talenter. Med ansvarlighed som et overordnet og grundlæggende fokus i vores organisation vil denne ordning give os mulighed for fortsat at udbygge vores dedikation til nyt talent. Det er et vigtigt skridt, vi har taget for at levere et omfattende program, som talenterne kan opbygge deres brand omkring på internationalt plan og introducere dem til et globalt publikum,” siger CEO ved Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, i en pressemeddelelse.

CPHFW Newtalents partner er Circulose, som er et 100 procent genanvendt tekstilmateriale, og sammen vil parterne forstærke støtten til fremtidige talenter og samarbejde for at finde løsninger, som kan gøre modeindustrien mere cirkulær.

 

Foto: A. Roege Hove, Copenhagen Fashion Week