Fra konkurs, over e-handelspriser, til et helt nyt brand på markedet. Læs med om ugens korte modenyheder. 

Hver fredag samler TØJ op på korte, brancherelevante nyheder i artiklen Kort & godt fra modebranchen.


Poppy Rose er gået konkurs
Sø- og Handelsretten har den 20. april taget børnetøjsvirksomheden Poppy Rose under konkursbehandling.

”Selskabets likviditet er presset, og der pågår forhandlinger med selskabets finansielle partnere om fortsættelse af selskabets kreditfaciliteter. Såfremt det ikke lykkes at sikre likviditeten til gennemførelse af driften for det kommende år, er det ledelsens forventning, at selskabets aktiver vil skulle nedskrives i væsentligt omfang,” skriver ledelsen i Poppy Roses årsrapport for 2016.


Mos Mosh i kopisag
Det danske modebrand Mos Mosh har nu fået medhold af en tysk domstol i en sag om kopiering af virksomhedens design fra et konkurrerende mærke.

Det er ikke første gang, at Mos Mosh har fundet plagiering i markedet, og nu har ledelsen valgt at sætte ind; en mere aggressiv strategi skal sikre, at design og detaljer bliver på hjemmebanen.

”Den form for plagiering er vi nødsaget til at slå ned på. Vi har viljen og ressourcerne til at beskytte vores design og vil ikke tillade at andre brands kopierer disse. Vi er nødt til at beskytte os selv, vores brand image og vores kunder på de markeder, hvor Mos Mosh forhandles,” udtaler adm. direktør hos Mos Mosh, Kim Hyldahl.


Bestseller lancerer kollektion for nyt brand
I oktober 2017 løftede Bestseller sløret for endnu et brand i rækken med navnet Postyr – et premium brand til kvinder. Postyr lancerer nu sin første kollektion, som er tilgængelig online og åben for køb.

Kollektionen bliver kaldt en ’teaser’, og skal opbygge momentum til den kommende, komplette kollektion, som bliver lanceret i juli 2018. Om den nye kollektion siger Bestsellers Design Manager Åse Wasbrekke:

”Ethvert design er en blanding af kvalitetsmaterialer, unikke detaljer og bæredygtige valg.”


E-handelpris 2018: To børnetøjsforhandlere er nomineret
De nominerede til FDIH’s E-handelsprisen 2018 er fundet, herunder de to børnetøjsforhandlere: Luksusbaby.dk og Kids-world.dk.

Luksusbaby.dk er nomineret i kategorien Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kroner, og Kids-world.dk er nomineret som Brugerens favorit.

De udvalgte finalister skal præsentere deres case for en jury den 2. maj 2018, hvorefter vinderen kåres i Øksnehallen den 24. maj 2018.