Fra slut oktober vil italienske Andrea Baldo være at finde på CEO-pladsen hos Ganni. Nicolai Reffstrup, som været CEO siden 2009, vil fortsætte med at udvikle brandet og arbejde med virksomhedens bæredygtige fokus.

Det københavnbaserede modebrand Ganni får italienske kræfter ind i topledelsen. Nicolaj Reffstrup, som har siddet som CEO siden 2009, giver CEO-sædet videre til Andrea Baldo fra den 22. oktober 2018.

Nicolai Reffstrup fratræder positionen som CEO, men fortsætter i virksomheden, hvor han vil arbejde med virksomhedens fokus på bæredygtighed, tekniske udvikling og innovation samt branding. Udvikling af Ganni-brandet fortsætter i et treenigt samarbejde mellem Nicolaj Reffstrup, hans kone og Gannis kreative direktør Ditte Reffstrup og Andrea Baldo.

”Jeg elsker industrien med alle dens op- og nedture samt kreativitet, selv om min baggrund primært er af en teknisk karakter. Men jeg må indrømme, at jeg ikke er en mode-veteran, så vi ser rigtigt meget frem til næste kapitel med Andre om bord. Han nærer en dyb forståelse for industrien og kommer med et solidt erfaringsgrundlag opbygget blandt luksusbrands,” fortæller Nicolaj Reffstrup i en pressemeddelelse.

Læs også: Ganni: Trecifret procentstigning i årsresultatet

Andrea Baldo forlader en CEO-position hos det italienske læderbrand Coccinelle og har tidligere haft toppositioner hos blandt andet Marni, Maison Margiela og Diesel. Den kommende CEO ser også frem til det nye samarbejde.

”Ganni er et rigtigt spændende brand med en unik position drevet af Ditte og Nicolajs kreative visioner. Jeg er taknemmelig for at blive en del af virksomheden, og jeg ser frem til at bidrage til brandets udvikling side om side med Ganni-teamet,” siger Andrea Baldo.

Ganni har i dag 21 konceptbutikker fordelt over Danmark, Norge og Sverige og forhandles af mere end 400 detailbutikker i hele verden.