TØJ - Fashion & Business Trends

Udgivelser fra 2021

No. 1 – 2021
Udgives 25. januar 2021

No. 1 – 2021
Fashion Week Edition AW 21/22
Udgives 25. januar 2021

Temaudgivelse: Eksport 2021
Udgives 13. april 2021

TØJ 02 - 2021

Forbrugerne vil gerne handle bæredygtigt, men hvor langt er der fra holdning til handling?

Klima og bæredygtighed er blevet en stor del af de danske forbrugeres…

Ligger jeres CSR-ansvar i marketing-afdelingen?

Man skal passe på med at blande CSR-arbejde og marketing sammen, hvis man gerne…

I fronten for det bæredygtige arbejde

TØJ – Fashion & Business Trends har talt med direktøren i henholdsvis Dilling…

Genbrugsindekset 2021: Krisen har gjort danskerne opmærksomme på overforbrug

Skabet boomer af tøj, vi ikke bruger – og danskerne er motiverede til at sælge…

Anti-trend og bæredygtig livsstil

Hvad vil det sige at leve et bæredygtigt liv? Betyder det at værne om naturen?…

Ordet er frit: Steen Trasborg

’Ordet er frit’ er et nyt initiativ i TØJ – Fashion & Business Trends, hvor…

Den danske smykkebranche holder skruen i vandet trods coronakrisens rystelser

Hverken hjemmearbejde, forsamlingsforbud, restriktionsprægede restauranter og…

Maanesten om butiksunivers: ”Der skal være noget for sanserne at gå på opdagelse i”

”Der er forskel på at købe en liter mælk og et smykke. Et smykke kan bekræfte…

Camille Brinch Jewellery fanger forbrugeren gennem personaliseret markedsføring

Smykkeforretningen startede online for Camille Brinch tilbage i 2017 – og sådan…

5 smykketrends til SS 21: Kombinationer, fortællinger og kunst

Vi ønsker at bære smykker, som fortæller historier og samtidig er klassiske med…

Sådan handler danskerne mode på nettet

Smittefare, lukkede butikker og restriktioner har fået danskerne til at shoppe…

Liveshopping på sociale medier: Desperat corona-ide eller en ny dimension af onlineshopping?

TØJ – Fashion & Business Trends har undersøgt den nye digitale…

Retailere om liveshopping

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med to retailere om, hvordan og…

5 digitale forbrugertrends i 2021

Digitaliseringen har vist sig at være en livline for mange virksomheder gennem…

Modemonopolet

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med MP Denmark, Nunoo, Matinique, Mos…

Pandemien har skubbet til fremtidens lederskab

Hjemsendelse, online møder og kommunikation på distancen. Rollen som leder har…

Direktørportræt: Allan Vad Nielsen

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med CEO hos Hummel, Allan Vad Nielsen,…

Direktørportræt: Helle Wagner

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med ejer og CEO hos Modström Helle…

pej trend SS 22: Intuition

Fremtidens forbrugere skal lade intuitionen råde. Det er tid til igen at stole…

Gode gerninger giver god branding

Hvis man som forbruger gerne vil kombinere shopping med velgørenhed, er der…

Rezet Sneaker Store indsamler brugte sneakers i samarbejde med Røde Kors

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med CEO i Rezet Sneaker Store, Aske…

Elsk sælger t-shirts i samarbejde med Den Danske Naturfond

TØJ - Fashion & Business Trends har talt med CEO i Elsk, Lars Riis, om, hvorfor…

Supreme: Et kultbrand af særlig kaliber

Nogle brands gør tingene på deres egen måde. Nogle brands er dybt forankret i…

Performancemål er præcise – men branding er bedre

I en tid med fokus på online markedsføring kan man ikke læse eller høre om en…

Er du klar til den store post-corona-tur i modekarrusellen?

TØJ - Fashion & Business Trends nr. 3 2021 udkommer snart. Bliv klar til den…

Fashion Week Edition SS 22
Udgives 27. juli 2021

Pulse 2021

Pulse 2021 – Forbrugertrends set i en marketingkontekst

Trends er nøglen til at skabe innovation. Det gælder især inden for kreative…

Reklameforbrug

Hvor går reklameforbruget hen og hvorfor?

Reklamer i bred forstand er – på godt og ondt – et ganske godt spejlbillede af…

Reklameanalysen 2020 af Mindshare

Er alle annoncører skurke i reklameland?

Vi bliver nødt til at indse det: Tiden, hvor et catchy slogan og et blinkende…

Når konverteringsfokusset kvæler dit brand

Når konverteringsfokusset kvæler dit brand

Vækst, vækst, vækst. I kølvandet på en global krise, der for alvor satte mange…

TikTok som markedsføringskanal

Derfor skal du bruge TikTok som markedsføringskanal

Igennem de senere år er vi blevet bekendte med youtubere og instagrammere, men…

Hold øje med disse 5 nyheder på de sociale medier

Hold øje med disse 5 nyheder på de sociale medier

Tech-giganterne pruster som aldrig før og kæmper om at blive den næste……

Bliv et hit på Pinterest

Bliv et hit på Pinterest

Interessen for Pinterest vokser – både blandt forbrugerne og brands. Mediet er…

No. 4 – 2021
Udgives 29. november 2021

Pre/après Covid-19, made-to-order & the rebirth of fashion

Fashion is undergoing big changes. Internally design structures and…

Son of a Tailor: ”Made-to-order er fremtidens måde at sælge tøj på”

Overproduktion, spild og kapitalbinding. Det er nogle af de ting, Son of a…

Made-to-order: Mød fire made-to-order brands

Som små spirer pibler det frem med mindre brands, der har dedikeret sig til…

Colour crush

Fremtidens fire key colours taler til to typer forbrugere: Dem der stadig er…

Influencer marketing er en personlig anbefaling til din målgruppe

Overfor forbrugerne fungerer influencere som digitale venner, der kan trænge…

Queen & Kids: ”Den tillid, som følgerne har til influenceren, skal gerne videregives til os”

TØJ – Fashion & Business Trends har talt med Kristina Holst, ejer af Queen &…

Katrine Kaemsgaard

Katrine Kæmsgaard: ”Det betyder meget for mig som influencer at være loyal og troværdig”

TØJ – Fashion & Business Trends har talt med influencer og journalist Katrine…

Top 150: Modebranchen er også stærk i modvind – 2020 var både kriseår og festår

Endnu en gang kaster TØJ – Fashion & Business Trends lys over modebranchens…

Derfor er Tyskland et vigtigt marked

På 10 år er den samlede eksport af beklædning og fodtøj til Tyskland steget med…

Nümph: Fra agenter til showrooms og eget salgsteam

Faldende omsætning og en ny strategi om at ’eje’ markedet selv blev starten på…

Shaping New Tomorrow: Vigtigt at eje hele kunderejsen

Synergi mellem fysisk og online butik er altafgørende for at sikre,…

Det nye TØJ er på trapperne – få et preview her

Top 150 over modebranchen, made-to-order og eksport til Tyskland. Vi zoomer ind…