TØJ - Fashion & Business Trends

Udgivelser fra 2025

Nordafrika rykker frem som produktionsområde for tekstilbranchen

Den globale tekstilbranche er under forandring, og flere modevirksomheder…

Toldfordele for danske modevirksomheder i Tunesien og Marokko

Både Tunesien og Marokko har associeringsaftaler med EU, som fjerner…

Tunesiens voksende betydning som tekstilproducent

Efter Covid-19 og udfordringer med lange forsyningskæder fra Asien har flere…

Behovet for nearshoring i geopolitisk uvejr og usikre tider

Hos transport- og logistikvirksomheden Alpi oplever de, hvordan danske…

4 ikke-åbenlyse retailtrends

Få en indflyvning til fire nye bevægelser, der kommer til at finde plads i…

Case: Sundown i Løkken

Visionen hos konceptbutikken Sundown er at skabe et sted, hvor man har lyst til…

Case: Carter i Aarhus

”Service og autenticitet er kernen i alt, hvad vi gør,” fortæller indehaver…

Portræt af smykkebrandet House of Vincent

”Vi insisterer på, at der er plads til smykker med kant – også i en tid, der…

Cero & Etage: ”På under fire uger kan vi have vores varer fra Tunesien”

For Cero & Etage har Tunesien vist sig at være en pålidelig produktionspartner,…

Marokko er et oplagt match for danske modevirksomheder

Med sin konkurrenceevne, erfaring inden for tekstil og nærhed positionerer…

Boost salget og kundeoplevelsen med in-store retail media

Udnyttelse af in-store retail media er blevet en afgørende strategi for…

Aqua Dulce: Fra lille startup til 350 forhandlere

I 2004 lancerede Janne Lisberg Fisker smykkebrandet Aqua Dulce. To årtier…

Sådan arbejder Boozt med retail media

Boozt har siden 2018 arbejdet strategisk med retail media, som i dag er en…

Retail media varsler nye muligheder

De seneste år er retail media vokset eksplosivt – men hvordan sikrer annoncører…

Udkommer den 28. juli 2025

Læs udgivelsen på danskRead in English

Udkommer den 14. november 2025