Bliv godt klædt på til modeugen
Velkommen til denne udgave af TØJ – Fashion & Business Trends, dedikeret til den forestående modeuge. Denne Fashion Week Edition er endnu engang fyldt med inspiration, indsigter og praktiske guides, der gør dig parat til at navigere gennem modeugens mange facetter. Gå ikke glip af muligheden for at fordybe dig yderligere – og del gerne med dine kollegaer. Læs magasinet herunder, eller scroll ned og find artiklerne enkeltvis her på siden.
God læselyst!
Recommerce – væksten fortsætter
Recommerce er gået fra niche til norm. Det gælder især tøj, hvor gensalg vinder frem. Vi dykker ned i tallene og ser…
Småfolk i ny vækstfase
I anledning af sit 20-års jubilæum markerer Småfolk sin nye rejse med fokus på global ekspansion, digital styrkelse og…
Det nye Coster Copenhagen er baseret på værdier og drømme
Efter 14 år med vækst og fart har ægteparret Pia og Chris Coster bag Coster Copenhagen valgt at forenkle og vende…
Skønhed som ny vækstmotor i detailhandlen
Mens usikre tider sætter mange brancher under pres, går det nordiske kosmetikmarked i modsat retning – og væksten er…
Ca-zoo: “Beautyprodukter har løftet vores omsætning”
Beautyprodukter har løftet omsætningen i modebutikken Ca-zoo i Herning, der fortsat udforsker markedet.
Beauty boomer: “Kunderne sætter pris på at kunne samle det hele ét sted”
Beauty fylder mere og mere i modebranchen. ”Kunderne sætter pris på at kunne samle det hele ét sted,” fortæller ejeren…
Recommerce: Q&A med Tise
Den nordiske markedsplads-app Tise fortæller om deres samarbejde med danske modebrands. "Vi ønsker at samarbejde…
Recommerce: Q&A med H&M
H&M har lanceret et nyt Pre-Loved-initiativ i deres fysiske butikker i ni udvalgte byer bl.a. i København. "Vi ser et…
Bliv klar til Modemessen i Vejle
”I en tid, hvor vi swiper, scroller og klikker os igennem dagen, er der noget helt særligt ved at mødes,” lyder det fra…
”Vi skabte Sissel Mini, fordi vi ikke kunne lade være”
Sissel Edelbos børnebrand begynder med en lille jakke og et stort ønske om fred i en urolig verden. Sissel Mini er i…
3 hurtige til 2 indkøbere
Hvad satser modebutikkerne på i deres indkøbsproces på CIFF? Frklinde.dk og Lykke & Toft kommer med deres indspark.
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Aarhus Fashion Week har et stort fokus på at gøre indkøbsprocessen mere effektiv ved at samle over 100 brands ét……
Hun har rådgivet modevirksomheder i mere end to årtier: Nu har hun skabt sit eget taskebrand
Mette Marie Nørgaard har skabt Infinito 2012 med orden i det forretningsmæssige penalhus. Hendes baggrund som rådgiver…
Second Female: ”Vores 25-års jubilæum er en milepæl i en verden af turbulens”
Hvordan har Second Female med Preben Laust i spidsen klaret 25 år i en omskiftelig og ofte hæsblæsende branche? Det er…
På show- og eventkalenderen: Gestuz
Creative Director hos Gestuz, Sanne Sehested, fortæller om deres SS 26-show og kollektion, der har titlen ’human race.’…
“Mode og skønhed smelter sammen på en inspirerende måde”
Synergien mellem mode og skønhed er både naturlig og uundgåelig, lyder det fra grundlæggeren af skønheds- og…
Stil- & indkøbsguide: Forår / Sommer 2026
pej gruppens trendteam har kurateret en stil- og indkøbsguide med udvalgte kollektionsbilleder fra en række danske og…
Anders Gam om 35 år med Jack & Jones – og det amerikanske indtog: “Vi er kun lige begyndt”
I anledning af Bestsellers 50-års jubilæum går vi tæt på et af koncernens mest ikoniske brands – Jack & Jones – og det…
Bliv klar til Mandatory
Mandatory forventer, at den tredje udgave bliver deres mest ambitiøse til dato. "Vi bygger videre på erfaringerne fra…
Top 6 unmissable global stores
Matthew Brown, Retail Futurist, giver dig et overblik over seks internationale butikker, der er værd at besøge.
Amero: Point of sale som vækstdriver i modebranchen
Amero hjælper modebutikker med at skabe bedre kundeoplevelser, optimal lagerstyring og datadrevet forretningsudvikling…
STUDIO 9: Fremtidens mode får digitalt pas – og det åbner nye muligheder
STUDIO 9 er strategisk partner for mode- og møbelbrands med løsninger, der dækker hele værdikæden – fra design og…
Boozt-direktør: ”All in på unikke partnerskaber”
Boozt vil spille sine brandpartnere endnu bedre, så formål og fortælling inspirerer og engagerer. Den bedste…
STARTEX åbner nyt showroom i Nordjylland – tættere på kunderne og klar til næste vækstkapitel
Med åbningen af et nyt showroom i Støvring markerer STARTEX endnu et vigtigt skridt i sin rejse fra lokal iværksætter…




















































