Branchebladet TØJ

Artikler fra 2020

TØJ AW 20/21 Fashion Week Edition

Gammel mælk bliver til nye klæder

Det er ikke nyt, at mælkerester kan indvindes til tekstil – det er bare ikke…

Emballage fortæller historien

Emballagen kan blive en væsentlig konkurrencefaktor ved fremtidens nethandel.

Kings & Queens afprøver det svenske marked

Retailsuccessen Kings & Queens er endnu ikke færdige med at åbne butikker i…

Fremtidens materialer

Læs med, når pej gruppens trendredaktør Rie Fjordsøe Rasmussen i samarbejde med…

Gestuz ser mod vest

DK Company-brandet har åbent en pop-up butik i Selfridges i Manchester. Nu er…

Lollys Laundry sigter efter en bred international distribution

For Lollys Laundry har eksporten altid spillet en vigtig rolle. Nu vil…

Interview med Brian Mikkelsen

Sidste år videregav Vækstteam for kreative erhverv sine anbefalinger, som skal…

NN07: En hyldest til kontinuiteten

Det hele startede med en tur til Tokyo og udviklede sig senere hen til en…

Gai+Lisva: ”Vi er ikke bare et tøjbrand, vi er en livsstil”

Bettina Jensen, CEO hos Gai+Lisva, prioriterer velvære. Alle kunder skal føle,…

Stine Goya: ”Jeg har altid været stor fan af farver og print”

Siden det farverige univers blev etableret i 2006, har Stine Goya altid fuldt…

pej trend AW 20/21: MODSTANDSKRAFT

I pej trend AW 20/21 gør vi os klar til en fremtid, hvor vi kan opnå en stærk…

Nu kan æbler forvandles til læder

Amerikanske Hannah Michaud slog sig for flere år siden ned i Danmark for at…

Magasin på Kongens Nytorv: ”Vi er et retail theatre”

Stilladser, håndværkere og bygge¬rod. Hvad er det helt præcist, som Magasin på…

Autenticitet i retailatmosfæren

Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem…

TØJ AW 20/21 Fashion Week Edition

Les Deux: ”Vi har en vision om at være et meningsfuldt fashionbrand”

I samarbejde med CSR Forum har Les Deux udarbejdet en målrettet…

Bosswik er klar til at udvide markedet

Den danske bæltevirksomhed glæder sig over branchens øgede fokus på…

Skall Studio: Bæredygtigt brand i en rolig og organisk udvikling

Det er helt bevidst gået langsomt fremad for det bæredygtige modebrand, Skall…

Norsk udstiller om CPHFW

Norske Untold Stories giver sit syn på den københavnske modeuge og fortæller,…

Svensk udstiller om CPHFW

Svenske Odd Molly giver sit syn på den københavnske modeuge og fortæller,…

PEJ KIDS 2020+: En unik trendrapport med fokus på børn

Læs med, når pej gruppens trendredaktør viser et eksklusivt uddrag fra pej…

Sko & accesories: 7 TRENDS TIL AW 20/21

Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer 7 markante sko- og…

Fra bredt accessoriessortiment til taskebrand

Da Hvisk blev stiftet tilbage i 2014 var det med tankerne om at være et bredt…

Skechers vil give kunderne bedre oplevelser

Skovirksomheden Sports Connection, der er dansk distributør af skomærket…

KIDS RETAIL

Butiksoplevelser rettet mod børn- og børnefamilier har en absolut fordel: Det…

Hust & Claire: ”Det er vigtigt for os at skabe noget, som vi kan være stolte af”

Respekt, bæredygtighed og social ansvarlighed er værdier, som er dybt rodfæstet…

tøj nr 2 2020

TØJ nr. 2 er udgivet 19.05.2020
Du kan læse mere den gratis version her → og se pdf-versionen af bladet. Ellers kan alle artikler læses online herunder.

AW 20/21 trends 

What will be the key items in the AW 20/21 season? Which colours and prints…

Inspiration fra Li Edelkoort 

Covid-19 stopper ikke design- og interiørbranchen fra at indhente ny…

The economy of hope 

Under siege from the Covid-19 virus, many people have come to understand that…

Fra vugge til krukke: Livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…

Virksomheder overinvesterer i digital markedsføring 

Virksomheder har gennem en årrække overinvesteret i digital markedsføring og…

Masai Clothing Company: Nyt koncept skaber stærkt samarbejde 

Med en stigende eksportsucces stilles der krav til strategiske beslutninger om…

Når tilgængelighed bliver en konkurrenceparameter 

Nogen vil måske mene, at lager og logistik ikke er blandt de mest spændende…

Elsk: ”Vi bliver ved med at vælge den sværeste vej” 

Med dybe rødder i den nordjyske muld er Elsk ikke bange for at bryde normerne…

Laøhlé – mode der er en Bodil værdig

”For os er der ingen skønhed uden ansvarlighed, og ingen bæredygtighed uden…

Small sustainable fashion brands define a new retail era 

As an alternative to big international fashion retail concept stores, some of…

Shaping New Tomorrow: “Der er ikke noget, der hedder ‘det endelige produkt’” 

En konstant forbedringslyst og et aldrig endeligt produkt kendetegner…

Stella Nova er klar til næste skridt på det globale marked 

Stella Nova har gennem sine 17 år skærpet det designmæssige udtryk, der bevæger…

Fem markante smykketrends 

Læs om fem fremtidige tendenser, der understreger, at et smykke ikke bare er et…

Lea Høyer: ”Det uperfekte kan også være perfekt i sig selv” 

Det hele startede med smeltet sølv i en lille balje med vand. Idet sølvet…

BjørgJewellery: Et råt univers med personlighed og elegance 

Både David Bowie, Madonna og Rihanna har båret den norske kunstner Bjørg…

Krisetiden har budt på kreativitet hos Kyoto 

På bare ti dage fik Kristian Ulriksen, der er ejer af modeforretningen Kyoto i…

Dea Kudibal: ”Stay positive og tro på det” 

Designeren Dea Kudibal, som har stiftet og står i spidsen for modebrandet med…

H&M Danmark kommer styrket ud af coronakrisen

”Jeg vil gerne understrege vigtigheden i at have et 360 graders syn på…

Dansk Mode & Textil: ”Krisen vil kræve ofre” 

Selv om administrerende direktør i Dansk Mode & Textil, Thomas Klausen,…

Top 10: Den danske modebranche målt på årets resultat 

Hvem er de bedst indtjenende modevirksomheder i Danmark? Med årsresultater fra…

Lene Tanggaard: ”Vi skal turde at være lidt vilde” 

Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk…

Paradoksernes tid 

"Vi har været tvunget til at tænke alternativt, og det gør vi også med denne…

TØJ nr. 3 2020

Modemonopolet: En forandret modebranche

Man kan altid lære eller lade sig inspirere af andre. Det gælder specielt, når…

Opskriften på et klimavenligt modebrand der smager af milliarder 

Det ikke er rart at høre, men vi kan lige så godt sige det, som det er:…

Fremtidens tøjkultur 

Fortidens tøjhistorie giver bud på, hvad fremtiden bringer for dig, der gerne…

Har Continued svaret på fremtidens modeudfordring? 

Hvilke forretningsmodeller vil fremtidens modeforbrugere efterspørge? Det har…

pej trend SS 21: Possibilist

Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid, menneskelig…

Woden: Bæredygtighed skal være helhjertet 

Både kork, genbrugsgummi og fiskeskind går på tværs i kollektionerne hos…

Rhanders: En handskefabrik i forvandling 

Den over 200 år gamle handskefabrik har nu været i hænderne på ægteparret…

Milestones – livsfaser hos Mindshare

En moderne forbruger passerer gennem 17 forskellige livsfaser, som…

Giv din kommunikation et kram

Der har aldrig før har været så mange muligheder for virksomheder til at…

Få et sneak peek på TØJ nr. 3 2020

Redaktionen på TØJ – Fashion & Business Trends har den sidste tid arbejdet på…

TØJ ss21 Fashion Week Edition

Messeoptakt: Elevated Order Days by CIFF

Selv om coronakrisen i længere tid har sat alting i stå, står CIFF stadig klar…

Messeoptakt: Revolver

Selv om coronakrisen i længere tid har sat alting i stå, står Revolver stadig…

Indkøbere på messe SS 21

Hvordan planlægger indkøberne deres tur på messer, og hvilke produkter går de…

Trend- & farveguide SS 21

Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid, menneskelig…

DawnxDare – hvor kontraster mødes

”DawnxDare er for os lidt som dag og nat. Det er et sted, h vor kontraster…

Sisters Point: Et kvart århundrede i den danske modebranche

Tilbage i 1995 lancerede Sisters Point sin første kollektion, og det betyder,…

Woodbird: Tidløs mode baseret på følelser og instinkter

Herretøjsbrandet lader sig ikke diktere af trends. I stedet forsøger Woodbird…

BTX Group: 44 år i CIFF Showrooms 

I showroomet hos den 85 år gamle modekoncern BTX Group kan kunderne under…

7 skotrends til SS 21

Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer syv vigtige skotendenser…

Apair: ”De firkantede snuder er kommet for at blive”

Ifølge Birgitte Holten bliver sko en mere og mere vigtig del af påklædningen. I…

Pico: Virksomheden der gjorde hårpynt moderne

Siden accessoriesbrandet Pico blev stiftet i 2004, har mantraet været ’buy to…

Fub: Børnetøj der går i arv gennem flere generationer

Det danske børnetøjsbrand gør op med modebranchens hurtige tempo. Målet for…

Marmar Copenhagen: ”Design, kvalitet og integritet – det er det allervigtigste”

TØJ har talt med grundlægger og Head of Design hos Marmar Copenhagen, Marlene…

Livets første forbrugsfaser

Den menneskelige udvikling kan defineres som en proces, der kan opdeles i en…

Få et sneak peek på TØJ nr. 3 2020

Redaktionen på TØJ – Fashion & Business Trends har den sidste tid arbejdet på…

Coming soon
Retail Mag 1 2020

Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go…

Hvordan er din personlighed en styrke for at skabe succesfulde kundeoplevelser?

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent…

Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…

E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…

Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…

Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen,…

Franchise – Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når…

Gør butikken til brandets sanselige showroom

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister,…

How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…

Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…

Coming soon

Corona har skubbet os fem år frem i tid

Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte…

Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?

Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands,…

Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020

Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne…

Greb du dit coronamomentum?

Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle…

Slå tilbage mod onlineshopping

Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske…

Global retail innovation in the Covid landscape

2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has…

Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er? 

Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon…

Sådan mestrer du omnichannel 

Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og…

Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen 

Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til…

Data og analytisk modenhed er afgørende 

I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…

Can machines & AI become the brain of retail planning?

Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…

Måling af kundeadfærd

Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…

Covid-19 – en meget grim gave

Krisetid er læringstid. Det er det altid. Og det er nemt at sige lige nu, at vi…