
13/05/2020
Gammel mælk bliver til nye klæder
Det er ikke nyt, at mælkerester kan indvindes til tekstil – det er bare ikke…
01/05/2020
Emballage fortæller historien
Emballagen kan blive en væsentlig konkurrencefaktor ved fremtidens nethandel.
12/03/2020
Kings & Queens afprøver det svenske marked
Retailsuccessen Kings & Queens er endnu ikke færdige med at åbne butikker i…
03/03/2020
Gestuz ser mod vest
DK Company-brandet har åbent en pop-up butik i Selfridges i Manchester. Nu er…
02/03/2020
Lollys Laundry sigter efter en bred international distribution
For Lollys Laundry har eksporten altid spillet en vigtig rolle. Nu vil…
26/02/2020
Interview med Brian Mikkelsen
Sidste år videregav Vækstteam for kreative erhverv sine anbefalinger, som skal…
24/02/2020
NN07: En hyldest til kontinuiteten
Det hele startede med en tur til Tokyo og udviklede sig senere hen til en…
19/02/2020
Gai+Lisva: ”Vi er ikke bare et tøjbrand, vi er en livsstil”
Bettina Jensen, CEO hos Gai+Lisva, prioriterer velvære. Alle kunder skal føle,…
17/02/2020
Stine Goya: ”Jeg har altid været stor fan af farver og print”
Siden det farverige univers blev etableret i 2006, har Stine Goya altid fuldt…
22/01/2020
Nu kan æbler forvandles til læder
Amerikanske Hannah Michaud slog sig for flere år siden ned i Danmark for at…
17/01/2020
Magasin på Kongens Nytorv: ”Vi er et retail theatre”
Stilladser, håndværkere og bygge¬rod. Hvad er det helt præcist, som Magasin på…
16/01/2020
Autenticitet i retailatmosfæren
Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem…

06/02/2020
Les Deux: ”Vi har en vision om at være et meningsfuldt fashionbrand”
I samarbejde med CSR Forum har Les Deux udarbejdet en målrettet…
03/02/2020
Bosswik er klar til at udvide markedet
Den danske bæltevirksomhed glæder sig over branchens øgede fokus på…
31/01/2020
Skall Studio: Bæredygtigt brand i en rolig og organisk udvikling
Det er helt bevidst gået langsomt fremad for det bæredygtige modebrand, Skall…
27/01/2020
Norsk udstiller om CPHFW
Norske Untold Stories giver sit syn på den københavnske modeuge og fortæller,…
23/01/2020
Svensk udstiller om CPHFW
Svenske Odd Molly giver sit syn på den københavnske modeuge og fortæller,…
21/01/2020
Fra bredt accessoriessortiment til taskebrand
Da Hvisk blev stiftet tilbage i 2014 var det med tankerne om at være et bredt…
20/01/2020
Skechers vil give kunderne bedre oplevelser
Skovirksomheden Sports Connection, der er dansk distributør af skomærket…
20/01/2020
Hust & Claire: ”Det er vigtigt for os at skabe noget, som vi kan være stolte af”
Respekt, bæredygtighed og social ansvarlighed er værdier, som er dybt rodfæstet…

TØJ nr. 2 er udgivet 19.05.2020
Du kan læse mere den gratis version her → og se pdf-versionen af bladet. Ellers kan alle artikler læses online herunder.
20/05/2020
AW 20/21 trends
What will be the key items in the AW 20/21 season? Which colours and prints…
20/05/2020
Inspiration fra Li Edelkoort
Covid-19 stopper ikke design- og interiørbranchen fra at indhente ny…
20/05/2020
The economy of hope
Under siege from the Covid-19 virus, many people have come to understand that…
20/05/2020
Fra vugge til krukke: Livsfaser og forbrug
I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…
20/05/2020
Virksomheder overinvesterer i digital markedsføring
Virksomheder har gennem en årrække overinvesteret i digital markedsføring og…
20/05/2020
Masai Clothing Company: Nyt koncept skaber stærkt samarbejde
Med en stigende eksportsucces stilles der krav til strategiske beslutninger om…
20/05/2020
Når tilgængelighed bliver en konkurrenceparameter
Nogen vil måske mene, at lager og logistik ikke er blandt de mest spændende…
20/05/2020
Elsk: ”Vi bliver ved med at vælge den sværeste vej”
Med dybe rødder i den nordjyske muld er Elsk ikke bange for at bryde normerne…
20/05/2020
Laøhlé – mode der er en Bodil værdig
”For os er der ingen skønhed uden ansvarlighed, og ingen bæredygtighed uden…
20/05/2020
Small sustainable fashion brands define a new retail era
As an alternative to big international fashion retail concept stores, some of…
20/05/2020
Shaping New Tomorrow: “Der er ikke noget, der hedder ‘det endelige produkt’”
En konstant forbedringslyst og et aldrig endeligt produkt kendetegner…
20/05/2020
Stella Nova er klar til næste skridt på det globale marked
Stella Nova har gennem sine 17 år skærpet det designmæssige udtryk, der bevæger…
20/05/2020
Fem markante smykketrends
Læs om fem fremtidige tendenser, der understreger, at et smykke ikke bare er et…
20/05/2020
Lea Høyer: ”Det uperfekte kan også være perfekt i sig selv”
Det hele startede med smeltet sølv i en lille balje med vand. Idet sølvet…
20/05/2020
BjørgJewellery: Et råt univers med personlighed og elegance
Både David Bowie, Madonna og Rihanna har båret den norske kunstner Bjørg…
20/05/2020
Krisetiden har budt på kreativitet hos Kyoto
På bare ti dage fik Kristian Ulriksen, der er ejer af modeforretningen Kyoto i…
20/05/2020
Dea Kudibal: ”Stay positive og tro på det”
Designeren Dea Kudibal, som har stiftet og står i spidsen for modebrandet med…
20/05/2020
H&M Danmark kommer styrket ud af coronakrisen
”Jeg vil gerne understrege vigtigheden i at have et 360 graders syn på…
20/05/2020
Dansk Mode & Textil: ”Krisen vil kræve ofre”
Selv om administrerende direktør i Dansk Mode & Textil, Thomas Klausen,…
20/05/2020
Top 10: Den danske modebranche målt på årets resultat
Hvem er de bedst indtjenende modevirksomheder i Danmark? Med årsresultater fra…
20/05/2020
Lene Tanggaard: ”Vi skal turde at være lidt vilde”
Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk…
20/05/2020
Paradoksernes tid
"Vi har været tvunget til at tænke alternativt, og det gør vi også med denne…

23/07/2020
Modemonopolet: En forandret modebranche
Man kan altid lære eller lade sig inspirere af andre. Det gælder specielt, når…
23/07/2020
Opskriften på et klimavenligt modebrand der smager af milliarder
Det ikke er rart at høre, men vi kan lige så godt sige det, som det er:…
23/07/2020
Fremtidens tøjkultur
Fortidens tøjhistorie giver bud på, hvad fremtiden bringer for dig, der gerne…
23/07/2020
Har Continued svaret på fremtidens modeudfordring?
Hvilke forretningsmodeller vil fremtidens modeforbrugere efterspørge? Det har…
23/07/2020
Woden: Bæredygtighed skal være helhjertet
Både kork, genbrugsgummi og fiskeskind går på tværs i kollektionerne hos…
23/07/2020
Rhanders: En handskefabrik i forvandling
Den over 200 år gamle handskefabrik har nu været i hænderne på ægteparret…
23/07/2020
Milestones – livsfaser hos Mindshare
En moderne forbruger passerer gennem 17 forskellige livsfaser, som…
23/07/2020
Giv din kommunikation et kram
Der har aldrig før har været så mange muligheder for virksomheder til at…
09/07/2020
Få et sneak peek på TØJ nr. 3 2020
Redaktionen på TØJ – Fashion & Business Trends har den sidste tid arbejdet på…

23/07/2020
Messeoptakt: Elevated Order Days by CIFF
Selv om coronakrisen i længere tid har sat alting i stå, står CIFF stadig klar…
23/07/2020
Messeoptakt: Revolver
Selv om coronakrisen i længere tid har sat alting i stå, står Revolver stadig…
23/07/2020
Indkøbere på messe SS 21
Hvordan planlægger indkøberne deres tur på messer, og hvilke produkter går de…
23/07/2020
DawnxDare – hvor kontraster mødes
”DawnxDare er for os lidt som dag og nat. Det er et sted, h vor kontraster…
23/07/2020
Sisters Point: Et kvart århundrede i den danske modebranche
Tilbage i 1995 lancerede Sisters Point sin første kollektion, og det betyder,…
23/07/2020
Woodbird: Tidløs mode baseret på følelser og instinkter
Herretøjsbrandet lader sig ikke diktere af trends. I stedet forsøger Woodbird…
23/07/2020
BTX Group: 44 år i CIFF Showrooms
I showroomet hos den 85 år gamle modekoncern BTX Group kan kunderne under…
23/07/2020
7 skotrends til SS 21
Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer syv vigtige skotendenser…
23/07/2020
Apair: ”De firkantede snuder er kommet for at blive”
Ifølge Birgitte Holten bliver sko en mere og mere vigtig del af påklædningen. I…
23/07/2020
Pico: Virksomheden der gjorde hårpynt moderne
Siden accessoriesbrandet Pico blev stiftet i 2004, har mantraet været ’buy to…
23/07/2020
Fub: Børnetøj der går i arv gennem flere generationer
Det danske børnetøjsbrand gør op med modebranchens hurtige tempo. Målet for…
23/07/2020
Marmar Copenhagen: ”Design, kvalitet og integritet – det er det allervigtigste”
TØJ har talt med grundlægger og Head of Design hos Marmar Copenhagen, Marlene…
23/07/2020
Livets første forbrugsfaser
Den menneskelige udvikling kan defineres som en proces, der kan opdeles i en…
09/07/2020
Få et sneak peek på TØJ nr. 3 2020
Redaktionen på TØJ – Fashion & Business Trends har den sidste tid arbejdet på…

30/11/2020
Kan branchen blive bæredygtig?
Det er et omdiskuteret emne, om tekstilbranchen er eller overhovedet kan blive…
30/11/2020
Bæredygtighed ifølge branchen
TØJ – Fashion & Business Trends har talt med en række modeaktører, der allerede…
30/11/2020
A new and more sustainable normal
The development of the year 2020 has led to the implementation of sustainable…
30/11/2020
Hvordan skal gaverne pakkes ind?
Gavepapir, der kan bruges igen og igen. Er det fremtiden i en verden, hvor vi…
30/11/2020
The New: Efter store opkøb er det tid til at trække vejret
Børnetøjsvirksomheden er i løbet af de sidste to år gået fra at bestå af ét…
30/11/2020
Lykke by Lykke gør det digitale personligt
Internettet bugner af både små og store modewebshops. Det kræver hårdt arbejde,…
30/11/2020
Ann-Cathrine Hansen: Mere diversitet i modebranchen, tak
Den nyuddannede designer Ann-Cathrine Hansen blev så provokeret over den…
30/11/2020
nSales: ”Vi har kun set toppen af isbjerget”
Man siger, at Covid-19 har været med til at rykke den digitale udvikling flere…
25/11/2020
Få et smugkig på årets højdespringere på TØJs Top 150-liste
2019 var ikke modebranchens år. Men hvilke virksomheder vækstede mest i…
23/11/2020
Årets sidste udgave af TØJ udkommer snart
Hvordan har branchen samlet set klaret sig i 2019- og 2019/20-regnskaberne?…

01/04/2020
Amazon Go eller Amazon Wait?
Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go…
01/04/2020
Hvordan er din personlighed en styrke for at skabe succesfulde kundeoplevelser?
Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent…
01/04/2020
Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy
De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…
01/04/2020
E-handel på steroider
Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…
01/04/2020
Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020
Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…
01/04/2020
Retail i konstant udvikling
Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen,…
01/04/2020
Franchise – Måske verdens bedste forretningsform for vækst?
At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når…
01/04/2020
Gør butikken til brandets sanselige showroom
Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister,…
01/04/2020
How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer
Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…
01/04/2020
Future Forecast 2020
The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…
01/04/2020
Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug
I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…

01/10/2020
Corona har skubbet os fem år frem i tid
Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte…
01/10/2020
Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?
Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands,…
01/10/2020
Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020
Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne…
01/10/2020
Greb du dit coronamomentum?
Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle…
01/10/2020
Slå tilbage mod onlineshopping
Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske…
01/10/2020
Global retail innovation in the Covid landscape
2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has…
01/10/2020
Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er?
Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon…
01/10/2020
Sådan mestrer du omnichannel
Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og…
01/10/2020
Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen
Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til…
01/10/2020
Data og analytisk modenhed er afgørende
I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…
01/10/2020
Can machines & AI become the brain of retail planning?
Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…
01/10/2020
Måling af kundeadfærd
Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…
17/09/2020
Covid-19 – en meget grim gave
Krisetid er læringstid. Det er det altid. Og det er nemt at sige lige nu, at vi…