Skovirksomheden Sports Connection, der er dansk distributør af skomærket Skechers, er i gang med at udvide med nye konceptbutikker og omni channel-retailing for at forbedre kundeoplevelsen.

Artiklen er bragt i TØJs Fashion Week Edition AW 20/21.

Artiklen er skrevet af Pernille Hahn Hauberg

 

Hvordan mener I, at modebilledet har udviklet sig i forhold til sko?

Det har udviklet sig utrolig individuelt, og den enkelte forbruger skaber sin egen stil. De vil have sko, som de kan bruge både på job og i fritiden, hvilket vi tilgodeser i vores kollektion, hvor vi tilbyder et bredt udvalg.

 

Hvilke trends ser I inden for sko lige nu?

Der er fortsat en kæmpe sneakers-bølge, hvor der er meget fokus på høje såle, komfort og flere farver her til foråret.

 

Foto: Skechers

 

Hvordan sørger I for, at I som brand følger tidens trends?

Skechers har et stort datanetværk for indsamling af salgsdata, trends og tendenser på verdensplan – dels gennem egne butikker og dels gennem online og større partnere.

Skechers udvikler mange styles inden for alle produktområder og -kategorier, og i samspil med samt med input fra Skechers’ markeder og distributører på verdensplan fastlægges den stærkeste og mest kommercielle kollektion. Herefter skræddersyr vi kollektionen, så den optimeres til netop vores markeder og kunder, de trends vi ser, og hvor vi strategisk ønsker at være.

 

Hvad kendetegner den kommende kollektion?

Vi har et stærkere program inden for sneakers med sålekomfort og stødabsorbering, Max Cushioning, som både anvendes til performanceløb, træning, arbejde og fritid. Derudover har vi endnu flere styles med Arch Fit, der er udviklet ud fra 120.000 fodscanninger og giver ekstra støtte til fodens svang og anatomi.

Til AW 20/21 har vi endnu flere vandtætte sko, flere støvler, mere læder, mere på ydersål på vinterstyles og mere på outdoor-kollektionen.

 

Hvilke planer har I for brandet i fremtiden?

Vores fokus er at øge kendskabet til Skechers på vores markeder. Det gør vi ved at ekspandere med Skechers-konceptbutikker samt ved fortsat at vokse med vores øvrige samhandelspartnere. I det kommende år forventer vi at åbne 150 nye shop-in-shops.

Der er stadig et kæmpe potentiale online, hvor vi også er i gang med at implementere omni channel-retailling, hvorved vi får et tættere samspil mellem vores online- og fysiske butikker, hvilket giver et bedre produktudvalg, højere serviceniveau og en bedre indkøbsoplevelse for vores kunder.

Vores nuværende kerneforbruger er 35-65 år, og med lancering af en række highlights i kollektionen og støttet op af stærk markedsføring er målsætningen at ramme bredere og dermed også den lidt yngre forbruger.