Da Hvisk blev stiftet tilbage i 2014 var det med tankerne om at være et bredt favnende accessoriesbrand. Nu har virksomheden sadlet om og lægger i stedet sit fokus på tasker.
Artiklen er bragt i TØJs Fashion Week Edition AW 20/21.
Hvordan har modebilledet, ifølge jer, udviklet sig inden for accessories?
For os er der sket en markant ændring, da vi er gået fra at være et bredt accessoriesbrand til at være et taskebrand. I forhold til tasker er folk blevet mere bevidste om kvalitet, funktion og pris. Der er stor gennemsigtighed i dag, og det er nemt for forbrugerne at sammenligne produkter. Derfor er det ekstremt vigtigt at have et stærkt brand, at differentiere sig fra andre taskebrands samt at have en god ekstern kommunikation.
Hvilke trends ser I inden for accessories lige nu?
Inden for tasker er der især kommet et større fokus på naturmaterialer. Selv fik vi hos Hvisk et vegansk certifikat i 2019. Der er ligeledes kommet mere fokus på naturfarver. Til trods for det kan vi dog se, at der stadigvæk er stor efterspørgsel på de helt klare og meget farverige tasker, da flere forbrugere føler, at det enkle og kedelige look kan blive mere festligt og få et personligt touch med en farverig taske.
Hvordan sørger I som brand for, at I følger de trends?
Vi forsøger hele tiden at opdatere os og være kritiske over for vores egne produkter. Vi holder os opdateret via sociale medier, inspirationsplatforme og kreative universer. Vores kollektioner er bygget op omkring en storytelling hver sæson, som er skabt på baggrund af de tendenser, vi ser og tror på.
Hvad kendetegner AW 20-kollektionen?
Vores AW 20-kollektion rummer nye styles og materialer, der er tilpasset enhver lejlighed. AW 20-kollektionen indeholder flere klassiske styles og nedtonede farver inspireret af havet og naturens farver – derfor hedder kollektionen også Ocean.
Hvilke planer har I for brandet i fremtiden?
Vi vil fortsætte med at udforske og udvikle os. Vi ønsker at lave unikt design, samt forblive legende og farverige, og vi stræber efter at blive bedre hver dag.