Apair: ”De firkantede snuder er kommet for at blive”

Ifølge Birgitte Holten bliver sko en mere og mere vigtig del af påklædningen. I dag leges der med stilarter og farver, og det er noget, vi vil se meget mere af i fremtiden, vurderer hun. 


Artiklen er bragt i TØJ – Fashion Week Edition nr. 3 2020


 

Birgitte Holten, CEO og medejer af Apair Wholesale

 

Hvordan har du oplevet udviklingen inden for sko?

Jeg oplever, at sko til stadighed bliver en vigtigere del af et outfit. Både farver, style, højde og stil kanændre et look fra det afslappede og praktiske, til at man er påklædt til en aften i byen. Generelt set har stilen udviklet sig sådan, at der leges mere med faconer, farver og mix af materialer i dag. Inden for retail er sko også blevet en mere naturlig del af udvalget i en modebutik, og 80 procent af vores kunder er netop multibrandforretninger, der har sko som en del af deres sortiment. Det er en fordel for butikken at kunne tilbyde kunden et helt outfit med både tøj og sko.

 

Hvilke produkter er jeres bedst sælgende?

I sommersæsonen er det helt klart vores sandaler, der sælger bedst. Især vores flade sandaler i kernelæder, som vi har haft i sortimentet lige siden 2004, også vores wedges i kork er populære. Vores ikoniske bikerstøvle har også gennem de seneste år været meget populær og er blevet lanceret i forskellige skaftlængder og skindtyper.

 

Hvilke trends ser du inden for sko lige nu?

Der er flere forskellige stilarter inden for sko for tiden. Jeg tror især på, at de firkantede snuder er kommet for at blive. Derudover ser vi også stadigvæk meget inden for de chunky sko og støvler – både combat-støvler og chunky sandaler er en stærk trend. Derudover er langskaftede støvler også kommet stærkt tilbage i modebilledet efter at have været ude en del år.

 

Hvilke nyheder vil du fremhæve i denne sæson?

I vores kollektion til SS 21 har vi både sommer combat-støvler og mules med en firkantet snude og tynde remme om anklen i de fineste forårsfarver.

Foto: Apair

Foto: Apair