BTX Group: 44 år i CIFF Showrooms 

I showroomet hos den 85 år gamle modekoncern BTX Group kan kunderne under modeugen i København se de nyeste kollektioner fra virksomhedens mange brands, herunder Brandtex, B. Copenhagen, B. Coastline, Ciso, Jensen og Signature


Artiklen er bragt i TØJ – Fashion Week Edition nr. 3 2020


 

Lene Rahbek, Sales Support Manager i BTX Group

 

Hvorfor har I valgt at have showroom i Bella Center?

Vi har haft et fast showroom i Bella Center i 44 år. Dengang var det et helt naturligt valg for os at sige ja til at have et showroom ved siden af en række andre fashionbrands – og det er det stadigvæk. Derudover er det nemt og overskueligt for kunderne at komme dertil og gøre en masse indkøb samtidigt.

 

Hvordan forbereder I jer til modeugen?

Vi forbereder os på den måde, at vi lang tid i forvejen laver en masse kundeaftaler, så vi er sikre på, at der kommer liv og glade dage i vores showroom under modeugen. Vi har op til modeugen lavet flotte kataloger med vores brands, og vi inviterer altid vores kunder ind til frokost. Generelt set sørger vi for, at vores showroom står stærkt med bannere og giner, så det hele er inspirerende.

 

Hvilke nyheder vil I fremhæve i denne sæson?

BTX Group består af seks brands. De komplimenterer hinanden på bedste vis ved at give både bredde og dybde hos vores primære kundesegment, der er modne kvinder. Vores kollektioner har et stilfuldt og tidløst look, hvor vi hver sæson altid tilbyder en bred vifte af farver og kvaliteter med fokus på feminin elegance og gode pasformer. I SS 21 skifter mærket B. Classic navn til Brandtex, mens mærkerne B. Copenhagen og B. Coastline ikke længere indtager Brandtex i brandnavnet, samtidigt med at B. Coastline bliver et sub-brand til B.Copenhagen. På den måde sikrer vi, at BTX Group bliver mere relevant for en større del af markedet.

 

Hvad er fordelene ved at have et showroom?

I forbindelse med modemessen har man mulighed for at trække internationale kunder til showroomet, og derudover er det også nemt for både eksisterende og nye skandinaviske kunder at komme hertil. Showroomet giver os mulighed for at afholde kundeevents, hvilket vi prioriterer at gøre, da vi mener, at nærheden til vores kunder er noget af det vigtigste. Derudover mener vi også, at et fast showroom viser en karakter af stabilitet i virksomheden.

 

Hvad kan ulemperne ved at have et showroom være?

En ulempe ved at have et fast showroom er helt sikkert den faste udgift, der ligger året rundt. Det er en stor post, idet der ikke er lige meget aktivitet året rundt i showroomet.

Foto: BTX Group