TØJ - Fashion & Business Trends

Udgivelser fra 2024

AI kan sætte turbo på modebranchen

AI kan accelerere alt fra salgsdata til designproces. Men mange er i tvivl om,…

Bestseller: ”Det kræver adfærdsændringer at få AI ind under huden”

”Hos Bestseller opfordrer vi alle til at være nysgerrige på AI. Ellers lykkes…

Gossia: Når væksteventyr, venskab og vilje smelter sammen

Et powerteam af erfarne profiler fra branchen er gået sammen og startede i 2021…

pej trend spring/summer 2025

pej gruppens trendteam stiller skarpt på spring/summer 2025 og dykker ned i…

AI giver branchen en saltvandsindsprøjtning af potentiale

Anført af AI har næsten alle fået en saltvandsindsprøjtning af potentiale og…

Kinraden: Smykkedesign med respekt for naturen og designarv

Kinraden var ét af de første danske smykkemærker, der havde et bæredygtigt…

Smykketrends SS 25: Antik æstetik, nostalgi og fantasi

Smykketrenden til SS 25 er fuld af følelser, fantasi og optimisme. Vi møder en…

8 nye forbruger- og marketingtrends

Få indblik i de mest fremtrædende forbruger- og marketingtrends, gå på…

Vibholm: Når en smykkebutik er mere end guld og ædelstene

Vibholm er på 17 år gået fra have én butik til at være en landsdækkende…

Boozt: ”AI skal ikke topstyres”

Boozt er frontrunner på brugen af AI og har implementeret AI-projekter i alle…

Matinique: Flere muskler til udrulning af konceptbutikker

I et tæt samarbejde med Salling åbner Matinique et tocifret antal…

Opskriften på succesfuld detailhandel i modebranchen

Detailhandlen har de seneste år været i en form for vintertid, hvor den ene…

Mos Mosh: ”Tiden er inde til vores første butik”

Mos Mosh åbnede i slutningen af april deres første butik med en central…

S.N.S. Herning: ”Vi tror på, at fremtiden vil tilgodese specialisterne”

Direktør hos S.N.S. Herning, Søren Skyt, har åbnet butik i fødebyen Herning.…

Brands of Scandinavia: ”Min far har haft stor betydning for min rejse ind i tekstilbranchen”

Med familiære rødder i dansk mode og en urokkelig dedikation for godt design og…

JBS Textile Group: ”Vi sår hele tiden nye frø”

Strategien hos JBS-koncernen er at så mange nye frø. Det giver forskellige ben…

Angulus: “Det har været en kæmpe opgave at lave vores første ESG-rapport”

Angulus er én af de sko­virksomheder, der har investeret massivt i…

ESG er blevet hverdag for danske virksomheder

I mange år har traditionel virksomhedsdrift opereret ud fra den grundlæggende…

MPdenmark: Strømpefabrik med vokseværk

MPdenmark har på få år udvidet deres portefølje med flere brands og produkter.…

Den effektive ESG-rapportering

Der er en markant forskel på rapporteringskravene for store børsnoterede…

”En ESG-manager får en langt større strategisk rolle i fremtiden”

Katrín Emma Hjaltadóttir har mange års erfaring inden for bæredygtighed blandt…

Guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse

Der er hjælp at hente i guiden her, når det kommer til din virksom­heds…

Mos Mosh: ”Vi vil gerne gøre mere, end hvad compliance-kravene dikterer”

”For Mos Mosh er det ikke bare noget, vi er underlagt. Vi gør alt, hvad vi kan.…

ESG er ikke en administrativ byrde, men en værdifuld vækstmotor

SMV'er halter efter, når det kommer til arbejdet med ESG. Ifølge ESG-ekspert…

Dressing local

Vi zoomer ind på, hvordan forbrugere inkorporerer deres lokale islæt i stilen…

Top 150 i modebranchen

Gennem årtier har vi taget temperaturen på en sektor, der altid har været…

Top 150: Branchespecifikke analyser

Med udgangspunkt i de tilgængelige regnskaber er det også muligt at udføre…

Top 150: Se hele listen

Endnu engang kaster TØJ lys over modebranchens regnskaber med en dybdegående…

Brands4Kids: ”Det handler om hele tiden at gøre det lidt bedre”

Med en ekstrem arbejdsiver og stolthed over produkterne har CEO Erik Andreæ og…

Top 150: Eliten viger lidt

Vi fortsætter med at zoome ind på resultaterne fra årets top…

Top 150: Hvem klarer sig bedst?

Selvom toppen af modebranchen er domineret af velkendte aktører, ser vi små…

Analysen: Top 150

Her dykker vil vi ned i top 150-analysens resultater og bringer første…