TØJ - Fashion & Business Trends

Udgivelser fra 2023

Udgives 23.01.23

Din marketing-maskine er en etbenet fodboldspiller

Alt for mange virksomheder spiller ikke fodbold med to ben, når det kommer til…

Knæk forbrugerkoden i en brændende verden

De nyeste tal fra Mindshares reklameanalyse viser, at reklamebranchen fortsat…

Direktørportræt: Peter Dahl, CEO hos Moss Copenhagen

Peter Dahl har været CEO hos Moss Copenhagen siden 1. april 2022, og han…

Reshopper jagter børnetøjsbranchens overskudsvarer

De vil være modebranchens svar på To Good To Go med et cirkulært…

Gensalg og genbrug af tøj buldrer derudad

Alternative salgskanaler af tøj som genbrugsbutikker og gensalgsplatforme…

pej trend AW 23/24: Genstart

De seismiske forskydninger i forbrugernes holdninger og handlinger, som blev…

Direktørportræt: Robert Sand, CEO hos Klitmøller Collective

For Robert Sand handler det ikke om at have det største tøjbrand eller være…

Hvad kommer 2023 til at byde på for modebranchen?

Hele verden har slået uforudsigelige kolbøtter i de seneste år, og derfor kan…

Salling Group satser stort på onlinesalg af tøj

Hos Salling Group vil de booste deres tøjsalg med Bilkas nye onlinebutik. TØJ…

Året der gik – branchetal for 2022

Få et overblik over de nyeste tal fra året, der gik. Dyk blandt andet ned i…

4 key trends – AW 23/24

pej gruppens trendteam stiller skarpt på fire essentielle nøglefarver,…

Elemental Coloring: ”Jeg vil bringe sund fornuft tilbage til tekstilindustrien”

Stifter Frederik Møller og kollegaerne på den familieejede systue i Tyrkiet har…

Forbrugeren er stadig i transit, men godt på vej

Vi har en chance for at lande på benene igen. Det gør vi ved at gå fremtiden i…

Pura Utz: Soulmates i en social virksomhed

Anna Waller Andres startede smykkebrandet Pura Utz i 2015 med veninden…

5 smykketrends SS 24

Smykketrenden til SS 24 sprudler. I 2024 møder vi en forbruger, som har meget…

Er modebranchen klædt på til radikale forandringer?

I den kommende tid skal der tages nogle svære skridt i mode- og…

En provokation blev hendes drivkraft: Verdens første svanemærkede skjorte

Da Tomorrow Denim som et naturligt supplement til deres svanemærkede jeans,…

Mille og Lykke: Personligt og uformelt community i onlinesmykkeunivers

Mille og Lykke gik i luften i 2018 med det formål at inspirere med smykkebrands…

Allweek: ”Vi troede, at lykken var millioner på bankkontoen”

Ægteparret bag det nye tøjbrand er opvokset i modebranchen og har længe drømt…

Sorelle Jewellery: Smykker, som rimer på søstre og sammenhold

Sorelle Jewellery blev grundlagt i 2019 af Camilla-Julie Skov Hansen og Trine…

Monopolet: Når kriser skaber nye muligheder

Vi står alle i samme situation med høj inflation, dyr el og gas, presset…

Joseph Copenhagen: ”Vores fælles værdier er vores levevej”

Iværksætterparret Josephine Havmøller og Aske Lundsgaard har stormende succes…

8 forbruger- og marketingtrends for 2023

For at kunne håndtere fremtidens markedskræfter er det vigtigt at kende og…

Athleisurewear: Der er gået sport i moden

Coronapandemien ændrede for alvor vores opfattelse af sportstøj og gav…

SS 24: 4 key trends

pej gruppens trendteam stiller skarpt på fire essentielle nøglefarver,…

Msch Copenhagen: ”Vi satser stort i et udfordrende marked”

Msch Copenhagen har præsenteret en ny kollektion med influencer Cecilie…

Derfor er JJXX på TikTok

Charlotte Nørgaard, ansvarlig for digital marketing hos Bestseller-brandet…

Liveshopping hos Eyda: “Vi har set en stigning på op til 250 procent”

Hos sportsbrandet Eyda bidrager liveshopping positivt på flere fronter. Det…

Liveshopping – hvordan får du succes?

Èt ud af fem brands i Europa med livesalg har det som en del af deres salgs- og…

”Vi vil tage atheleisurewear til nye højder”

Mette Karrebæk er kreativ direktør og står bag Rehinkit Studios, som laver…

TikTok: Modevirksomheders vej til autenticitet

TikTok har på rekordfart forvandlet sig til en vigtig markedsføringskanal for…

Influencermarketing i modebranchen er det nye mainstream

Influencermarketing er blevet et vigtigt aspekt af det moderne…

Vero Moda tiltrækker en ny generation af kunder via mikroinfluencere

Hos Vero Moda har de i to år haft et internt influencerteam, hvor de laver…

CEO hos H2OFagerholt: ”Global vækst er mulig i et presset marked”

H2OFagerholt er et etableret og succesfuldt brand på det danske marked. Nu er…