Sammenhold i usikre tider
2023 startede lige så mærkeligt, som 2022 endte – og langt mere indviklet, end de fleste havde forestillet sig. 2022 var det første ægte post-corona-år. Ingen nedlukninger, hjemsendelser, aflysninger med videre.Men det var også et år med op- og nedture, og masser af uro og usikkerhed. Med interne og eksterne, lokale og globale udfordringer er det imponerende, at modebranchen er i stand til at holde fokus på bolden og få en god start på 2023. Det siges, at modstand gør stærk. Altså må modebranchen være superstærk. Tilpasninger og krisehåndtering er vi alle blevet gode til de seneste år – og vi fortsætter lidt endnu.
Endnu en modeuge står med andre ord i skyggen af turbulens. Nu er det ikke en virus og restriktioner, der spænder ben, men en presset økonomi både hos udstillere og indkøbere. For mange er det en ny virkelighed, da det er den første reelle økonomiske krise, som de oplever. For andre er det endnu en i rækken. Lige meget om det er nyt eller velkendt at navigere i krisetid, så er det rart at vide følgende: Det går over igen. Så længe der kæmpes, prioriteres og fokuseres, vil langt de fleste stå stærkere på den anden side.
Når man mødes af usikkerhed og turbulens, er sammenhold afgørende for en branche. Og her tæller messeformater og events som vigtige redskaber. Der bakkes op om branchen, messerne, shows, events, showrooms og aktiviteterne, så der er et samlingspunkt for alle.
Sammen står branchen stærkere.
Snart afholdes endnu en modeuge. I den forbindelse har vi endnu engang udgivet en Fashion Week Edition, hvori vi har samlet interessante portrætter, præsenterer sæsonens vigtigste trends og farver og kommer bagom branchen.
Læs bladet herunder, eller scroll ned og find også artiklerne enkeltvis her på siden.
God læselyst!
AW 23/24: Børnestilguide
Få indblik i farver, former og materialer, når pej gruppens trendredaktør kaster lys over sæsonen efterår og vinter…
Skotrends AW 23/24: Realisme, optimisme og fremdrift
pej gruppen giver dig et overblik over de vigtigste skotrends til efteråret og vinteren 23/24, hvor vi møder en…
Grunt: ”Vi er ikke et pussenusset børnetøjsbrand”
Det er voksentøj til teenagere. CEO’en hos Grunt, Chung W. Cheung, vil væk fra det gamle image om børnetøj og satser på…
Arkk Copenhagen: ”Vi vil vise hele verden vores nye sneakers, vi har arbejdet på i to år”
Arkk Copenhagen har fokus på deres teknisk udviklede sneakers, som skal indtage hele verden. CEO, Thomas Refdahl og…
Saga Copenhagen: ”Det er vores fortælling om den allerbedste start på livet ”
Familien danner grundlag for hele historien om børnetøjsmærket Saga Copenhagen, som ud fra et indre hjertekompas skaber…
Esmé Studios: Brandets bæredygtige rejse begynder i Indien
En indisk fabrik blev definerende for Esmé Studios, der udvikler kollektioner i bæredygtige materialer og bygger på…
Kronstadt: ”Folk ved, hvad de kan forvente af os”
Kronstadt behøver ikke være de allersmarteste i (mode)klassen. De har fundet sig til rette i rollen som et solidt…
Bliv klar til Revolver
Der har været stor opbakning til Revolver, og den fuldt bookede messe er nu klar til en ny sæson, selvom tiden er…
3 hurtige til…. 2 indkøbere
Hvordan påvirker krisen butikkernes indkøbsproces? Kasper Hostrup fra Goods i København og Hanne Sohl fra ff2 i Aarhus…
Bliv klar til CIFF Kids
Glæd dig til sæsonens CIFF Kids-messe, som blandt andet byder på spændende nye brands i børnehøjde og farveglade…
Bukela Shoes: Ekspreskollektioner med herningensisk forretningssans og italiensk kvalitet
En forkærlighed for sko og fælles interesse for det gode håndværk fik mor og søn til at stifte Bukela Shoes i 2014. De…
Bliv klar til messerne i Vejle
Fornyelse og den personlige kontakt bliver de to helt store omdrejningspunkter på messerne i Vejle, for der er værdi i…
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Aarhus Fashion Week bliver en relevant og effektiv salgsmesse, hvor indkøberne kan samle alle deres indkøb på ét sted.……
3 hurtige til Woden
Carsten Holm, CEO hos Woden, fortæller om deres showroom i Bella Center, og hvad der bliver omdrejningspunktet i det.……
Kintobe: Fra personlig krise til tasker af genanvendte materialer
Parret bag taskemærket Kintobe stod af karriereræset, skabte et ansvarligt brand med en sund vækstrejse og prioriterer…
Marta du Château: ”Vi siger nej til nye kunder hver dag”
Marta du Château er på få år blevet en stor succes inden for ekspresmode. De har giftet sig med specialhandlen, siger…
Bliv klar til CIFF
CIFF fejrer 30-års jubilæum med en masse nye tiltag. I år er der blandt andet fokus på beauty- og livsstilsbrands.
Autumn / Winter 23/24: Trend– & farveguide
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen AW 23/24, hvor fire trendtemaer er visualiseret med…
På showkalenderen: Lovechild 1979
Lovechild 1979 er en del af den officielle showkalender. Creative Director Mia Kappelgaard fortæller, hvorfor det er…
Læs TØJs Fashion Week Edition herunder
Her kan du læse den fulde udgivelse. Alle ovenstående artikler er fra dette blad. Du kan også finde bladet fysisk på Revolver Forum, Revolver Øksnehallen, CIFF, CIFF Kids og i CIFF Showrooms samt andre udvalgte showrooms under modeugen.
Med ønsket om en god modeuge fra teamet bag TØJ — Fashion & Business Trends.