
Udgives 25.01.22
20/01/2022
Grøn forbrugeradfærd: ”Bæredygtighed kommer nok aldrig til at stå først i køen”
Forbrugerne vil være klimavenlige, hvor de ikke kan mærke det. Derfor skal…
20/01/2022
Studio Feder: Både virksomheder og forbrugere har et ansvar
Når det kommer til grøn omstilling, skal virksomhederne gå forrest. Blandt…
20/01/2022
Dear Denier: “Mange forbrugere er ikke klar til at betale for et grønnere produkt”
Strømpebrandet Dear Denier producerer strømper og strømpebukser af genanvendte…
20/01/2022
Designerens rolle: Grøn omstilling giver både begrænsninger og inspiration
Det er efterhånden en selvfølge, at virksomheder skal have et grønt mindset.…
20/01/2022
Designerens rolle: Coze Aarhus
TØJ har talt med Marlene Ihler - designer ved Coze Aarhus, der står bag de to…
20/01/2022
Corona styrker content
Covid-19-pandemien har gjort content marketing mere relevant end nogensinde.…
20/01/2022
Molly&My: ”Det må gerne være uperfekt”
Hos webshoppen Molly&My bliver sociale medier som Instagram og TikTok brugt til…
20/01/2022
Markedsføring er kærlighed
Har du lagt mærke til, at kørende sælgere kan noget helt unikt? Og at…
19/01/2022
Årets første udgave af TØJ er på vej
Vi kickstarter 2022 med årets første udgave af TØJ, der blandt andet fokuserer…

Udgives 09.05.22
29/04/2022
DM&T: Det meste tøj bliver stadig produceret i Asien
Ønsket om at rykke hele eller dele af produktionen til Europa fylder hos flere…
29/04/2022
Produktion i Europa: Fokus på Tyrkiet
Tyrkiet er blandt verdens største producenter af tekstil og tøj. Læs mere om…
29/04/2022
Produktion i Europa: Fokus på Portugal
Portugal har en veletableret tekstilindustri. Læs mere om tøjproduktion i…
29/04/2022
Produktion i Europa: Fokus på Baltikum
Baltikum er en velkendt produktionsdestination for mange. Læs mere om…
29/04/2022
Produktion i Europa: Bliv klogere på mikrofabrikker
Måske du allerede har hørt om mikrofabrikker, der kan blive fremtidens måde at…
29/04/2022
Redgreen: ”Det er en prioritet at have produktionen tæt på”
For Redgreen er produktion i Europa et bevidst valg og en prioritet, der går…
29/04/2022
Noella: ”I sidste ende er der tre vigtige faktorer, når vi skal vælge produktionsland”
Forsyningssikkerheden er en af topprioriteterne hos Noella. Derfor har brandet…
29/04/2022
EASE.DK: Lokale kontorer løser nogle af udfordringerne ved produktion i Asien
Tekstilvirksomheden EASE.DK producerer tøj i Kina, Bangladesh og Indien, hvor…
29/04/2022
Manifesting Utopia: The new sustainability
Sustainability is more than a buzzword, so how can we engage our audiences…
29/04/2022
An Ivy: “Man kan helt sikkert tale om en An Ivy 1.0 og 2.0”
Alexander Gram og Nikolaj Dylsing Olsen startede An Ivy i 2014 med fem…
29/04/2022
5 smykketrends SS 23: Kreativitet, kombinationer og følelser
Smykketrenden til SS 23 emmer af kreativitet og optimisme. Med en tro på…
29/04/2022
Julie Sandlau: ”Vi er kun lige gået i gang”
Dennis og Julie Sandlau, der sammen driver smykkebrandet Julie Sandlau og en…
29/04/2022
Enamel Copenhagen: ”Vores formål er at skabe glæde gennem smukt design”
Smykkebrandet Enamel Copenhagen kan i 2022 fejre 10 år i branchen – endda med…
29/04/2022
Fokus på børn: Familien som den store forbrugsdriver
Den menneskelige udvikling kan defineres som en proces, der kan opdeles i en…
29/04/2022
Fokus på børn: Nethandel på speed
Nethandlen står stærkere end nogensinde. Næsten 15.000 danskere har i løbet af…
29/04/2022
Fokus på børn: Kompagniet af 1991
Sidste år lancerede Kompagniet af 1991 tre nye børnebrands: Bruuns Bazaar Teen,…

Udgives 27.07.22
27/07/2022
Er du til salg?
Flere toneangivende danske modevirksomheder har de seneste år været på opkøb i…
27/07/2022
Opkøb i modebranchen: DK Company
Flere toneangivende danske modevirksomheder har de seneste år været på opkøb i…
27/07/2022
Opkøb i modebranchen: JBS Textile Group
Flere toneangivende danske modevirksomheder har de seneste år været på opkøb i…
27/07/2022
Creative conditions
Designing a creative work culture that sparks everyone’s imagination is…
27/07/2022
Jubilæumsportræt: Adax – Alle har været med til at skabe succesen
For 40 år siden satte en arbejdsløs gymnasielærer sig ned og gentænkte sine…
27/07/2022
Jubilæumsportræt: Rains – Fra lokalt regntøjsprojekt til global modesucces
I år kan Rains fejre 10-års jubilæum, og i den anledning har TØJ mødt to af…
27/07/2022
Magasin du Nord
Buying Director i Magasin du Nord, Esben Hougaard, fortæller om arbejdet med at…
27/07/2022
5 tips til den ekstraordinære shoppingoplevelse
For bare 10 år siden ville de fleste retailere ryste på hovedet ved tanken om…
27/07/2022
Nye vaner – ny kunderejse
Ikke siden iPhonens lancering har vi set et så dramatisk skift i adfærden som…
06/07/2022
Årets tredje udgave af TØJ er på vej
Snart udkommer årets tredje udgave af TØJ, der blandt andet fokuserer på opkøb…

12/01/2023
Aiayu: Rum med sjæl, genbrug og naturmaterialer
Det bæredygtige modebrand Aiayu gør sig umage med udvælgelsen af inventar, når…
29/11/2022
Top 150: Branchen har rettet sig op
I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…
29/11/2022
Top 150: Branchespecifikke analyser af sko, tilbehør og handel
Med udgangspunkt i de tilgængelige regnskaber er det også muligt at udføre…
29/11/2022
Top 150 i modebranchen: Stilhed før storm
Modebranchen lå sikkert i havn i 2021 og 2022, men stormen venter. Vi kigger på…
29/11/2022
Top 150: Årets maveplaskere og bundpropper
I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…
29/11/2022
Top 150: Hvem klarer sig bedst i branchen?
I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…
29/11/2022
Censuum: ”Som udgangspunkt skal alt have en bæredygtig tilgang”
Stormagasinet Censuum har gjort det til en dyd at optimere i forhold til at…
29/11/2022
Retaildesign i en cirkulær økonomi
Retaildesign-projekter er ressourcekrævende og producerer betydelige mængder…
29/11/2022
Top 150: Se hele listen
Endnu en gang kaster TØJ – Fashion & Business Trends lys over modebranchens…
29/11/2022
Gabba: ”Her sætter vi mennesker først”
Det danske modebrand Gabba har de seneste år været på en flot vækstrejse. Men…
29/11/2022
Enkel: ”Det er sjovt at opbygge noget – helt enkelt”
I starten af 2022 valgte Melissa Bech at træde ud af virksomheden Blanche, som…
29/11/2022
Studio 9: ”Vi vil gerne give kunderne det fulde koncept”
Fra knapper, badges og hangtags til bøjler, podier, mannequiner, butiksinventar…