AW 22/23
Fashion WeekEdition
Alt hvad du skal vide forud for modeugen
En modeuge er lige det, vi har brug for. Et holdepunkt, en festtid og en unik platform, der samler branchen – sammen, men hver for sig. Trods restriktioner er det muligt at mødes igen, udveksle erfaringer fra to år i undtagelsestilstand, vise nye kollektioner frem og købe sæsonens bedste styles.
I november viste TØJs Top 150-brancheanalyse, at modeaktører stadig står stærkt. Mange har set pandemien, og konsekvenserne deraf, som en opfordring til at få styr på forretningen – og vi har set optimering af alt fra kollektionsopbygning, indkøb og produktion til salgsplatforme og sociale medier. Branchen står stærkere og er klar til endnu mere vækst, når verden åbner op igen.
Den stærkere branche kombineret med yderligere digitalisering, og en fortsat stor interesse for dansk design, tegner et samlet billede af en lys fremtid for alle, der har klaret sig godt gennem de seneste år. Modgang gør stærk – hver gang.
God modeuge.
På showkalenderen: Samsøe Samsøe
TØJ har talt med Samsøe Samsøe om, hvorfor de afholder show under Copenhagen Fashion Week.
Autumn/Winter 22/23: Trend– & farveguide
Forestil dig et forhindringsløb, hvor ingen af deltagerne har nogen anelse om, hvad det indebærer at deltage. Forestil…
Bliv klar til CIFF
TØJ har talt med Christina Neustrup, direktør for CIFF, om den kommende messe. Igen i år er der fokus på talks og…
My Essential Wardrobe: Mode skal gå hånd i hånd med en mere bæredygtig fremtid
Hos My Essential Wardrobe – der før i tiden hed Denim Hunter – sætter relanceringen en ny og grønnere retning for…
Elaine Hersby: ”Jeg har en passion for faget, men har ikke villet gå på kompromis med mine værdier”
I et studio i København kører symaskinerne hurtigt. For her bliver alle styles fra Elaine Hersby skabt af egne…
3 hurtige til Carl Gross
TØJ har talt med Flemming Larsen, Sales Manager hos Carl Gross, om, hvad de forventer af sæsonens modemesse.
Bliv klar til Revolver
TØJ har talt med Christian Maibom, stifter og kreativ direktør hos Revolver, om den kommende messe.
Hunkøn: ”Vi er blevet vildere og vildere”
For Anne Skovgaard Schøler og Trine Keseric handler deres virksomhed om mere end at tjene penge. Hunkøn er sat i verden…
To Be Wanderlust: Går ‘all in’ på wholesale
Det danske modebrand, der blot er tre år gammelt, har brugt de sidste par år på at opbygge en stærk relation med…
3 hurtige til 2 indkøbere
TØJ har talt med to indkøbere om, hvorfor det er vigtigt at besøge de fysiske messer, og hvilke indkøb de vil gøre til…
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
TØJ har talt med Lisbeth Kierkegaard og Mads Eriksen fra Dypång Management, som arrangerer Aarhus Fashion Week.
Bliv klar til messerne i Vejle
TØJ har talt med Charlotte Strøm, projektleder hos Nord-Fair, om de kommende to messer i Vejle: Modemessen og…
Skotrends AW 22/23: Volumen, former og proportioner
pej gruppen giver dig her et overblik over de fire vigtigste skotendenser i efteråret og vinteren 22/23. Efter flere…
Ivylee: Enkelt og tidløst design
Ivylees AW 22-kollektion er en kombination af blandt andet den velkendte Western-inspirerede cowboystøvle, en opdateret…
Lloyd: Kvalitet, pasform, finish og design er centralt
Grove loafers i sorte materialer kommer igen i fokus, mener Lloyd. De forudser, at det bliver mere formelle varer end…
Bliv klar til CIFF Kids
Sæsonens CIFF-kids byder på ny kreativ partner og nye brands.
New Generals: Ændrer strategien og åbner op for wholesale igen
For to år siden kom New Generals tilbage på markedet med en strategi om udelukkende at benytte direct-to-consumer salg.…
Le Nordic: Pom Pom, Minipop og Petit Piao
Hos børnetøjsvirksomheden Le Nordic følges funktion og design ad – og produkterne er designet med børn for øje. På ægte…
En ny begyndelse: pej kids 2022 – 2024
Velkommen til trenduniverset ’pej kids’.
TØJ – Fashion Week Edition nr. 1 er på vej
Snart udkommer den halvårlige Fashion Week Edition, der sætter fokus på modeugen- og messerne.
Læs TØJs Fashion Week Edition som PDF
Her kan du læse udgivelsen som PDF. Alle ovenstående artikler er fra dette blad. Du kan også finde bladet fysisk på CIFF, CIFF Kids, Revolver Forum, Revolver Øksnehallen og i udvalgte showrooms under modeugen.
Med ønsket om en god modeuge fra teamet bag TØJ — Fashion & Business Trends.