Det danske modebrand, der blot er tre år gammelt, har brugt de sidste par år på at opbygge en stærk relation med slutkunderne og et solidt brandkendskab. Nu er To Be Wanderlust klar til wholesale, og det er vigtigt, at kommende B2B-kunder køber ind i hele brandet.
En lille virksomhed med store ambitioner. Det beskriver bedst modebrandet To Be Wanderlust, der blev stiftet i 2019 af Gitte Kragelund og Mai Steenkjær. Strategien var klar fra start: De to stiftere ville skabe et stærkt onlineunivers og opbygge et solidt brandkendskab. Begge ting er lykkes, og nu går brandet ’all in’ på wholesale for at komme ud over stepperne.
”Der er kæmpe konkurrence blandt webshops, og vi oplever en efterspørgsel fra slutkunderne om at mærke og prøve tøjet. Så vi skal ud i butikkerne for at øge kendskabet til To Be Wanderlust og imødekomme efterspørgslen fra slutkunderne,” fortæller Mai Steenkjær, medstifter og marketingsansvarlig.
Skal købe ind i hele brandet
To Be Wanderlust udkommer med 12 kollektioner om året. Én hver måned undtagen i januar. Til gengæld kommer der to kollektioner i november. Gitte Kragelund designer alle styles, der er inspireret af trends og tendenser, som hitter i udlandet – altid med et skandinavisk tvist. Kollektionerne er små, men kan styles på kryds og tværs af hinanden, da der altid er en rød tråd igennem hele sæsonen. Design-DNA’et er gennemtænkt, og det er vigtigt for To Be Wanderlust, at kommende B2B-kunder ikke blot køber ind i styles, men hele brandet.
”For os er det ikke så vigtigt, hvor en butik ligger, eller hvor stor den er. Det betyder derimod meget, at de kan se potentialet i vores virksomhed, og at de vil med på vores rejse,” pointerer Gitte Kragelund, medstifter og kreativ direktør, der bliver suppleret af Mai Steenkjær:
”Vi vægter godt samarbejde højt, og de skal forstå, hvor vi vil hen med virksomheden,” siger hun og tilføjer, at de allerede fik de første B2B-kunder i 2021, og det har givet blod på tanden til mere.
To Be Wanderlust vil fortsætte med at have egen webshop, for den er vigtig i forhold til brandkendskab, og de to stiftere sætter pris på den kontakt, de har med slutkunderne.
”Mange brands starter med wholesale og tilføjer B2C bagefter. Vi har gjort det omvendt, men vi har haft meget nytte af det. Vi lytter ekstremt meget til vores slutkunder, og det kommer vi også til med vores B2B-kunder. Alt efter deres feedback har vi tidligere tilrettet kollektioner og pasforme,” fortæller Gitte Kragelund, og Mai Steenkjær fortsætter:
”Vi har været i gang i tre år og altid været aktive på sociale medier. Så vi har opbygget et grundlæggende brandkendskab hos vores målgruppe, og vi bliver ved med at gøre os synlige. På den måde er vi et ’nemt’ brand at tilføje til en brand-database.”
Sparring med advisory board
I og med To Be Wanderlust er en to-mands hær med store ambitioner, er sparring vigtig for deres vækst. Derfor stiftede de i slutningen af 2021 et advisory board med profiler fra forskellige brancher – blandt andet Sandra Marquardsen, CFO hos Diningsix, Benjamin Phillips, indehaver af Teeshoppen og advokat Anders Boserup.
”Det betyder meget for os at have nogle at sparre med. Vi kan ikke vide alt, og det ved vi godt. Medlemmerne af vores advisory board har indsigt i mange områder, og de har et væld af idéer, der kan bidrage til vores vækst,” uddyber Gitte Kragelund.
Fokus nu er at blive godt etableret i Danmark, men brandet drømmer om at komme ud over landets grænser. Som udgangspunkt vil de starte i Norden.
”Men vi skal lige lære at gå, før vi løber,” siger Mai Steenkjær og afrunder:
”Vi har også ambitioner om at få flere med ombord i To Be Wanderlust i forbindelse med vores vækstrejse. Vi har lært meget, men vi har mere at lære og får brug for ekstra hænder for at nå vores mål.”
Foto: To Be Wanderlust