TØJ har talt med Christina Neustrup, direktør for CIFF, om den kommende messe. Igen i år er der fokus på talks og events.
Efter en august-messe, der næsten var som ’før i tiden’, er corona igen stormet frem, og restriktioner og pressemøder er tilbage. Det har blandt andet indflydelse på sæsonens CIFF-messe, der igen må afholdes under ’ikke normale’-tilstande.
”Vi skal være super agile, men vi forventer, at vi igen har mulighed for at give vores kunder en interessant og tryg platform at møde deres kunder på. Samtidigt giver vi regionale og internationale indkøbere muligheden for at møde udstillerne face-to-face og lægge deres ordrer i et inspirerende og effektivt miljø,” fortæller CIFF-direktør Christina Neustrup og tilføjer, at messernes styrke ligger i deres interaktive karakter.
”Der er heldigvis fortsat et stort behov for at mødes fysisk, blive inspireret, handle og ikke mindst indhente ny viden og følge med i, hvor branchen flytter sig hen. Messerne og modeugen giver en unik mulighed for at showcase, og den skal vi huske at gribe.”
På den kommende messe udstiller blandt andet Crās, La Rouge, Woden, Martin Asbjørn, Aligne, Boii Studios, Dear Denier og Fransa.
Fokus på talks og events
Igen i år har CIFF skruet et talk- og eventprogram sammen, der skal holde branchen opdateret. Det har været fokus de sidste par sæsoner og bliver ved med at udvikle sig.
”Vi glæder os usigeligt meget til igen at kunne åbne dørene og invitere alle dele af branchen indenfor. Vi har blandt andet inviteret The Business of Fashion, Lifestyle & Design Cluster samt Peclers Paris til at deltage på messen,” siger Christina Neustrup og fortsætter:
”Derudover har vi udvidet vores CIFF Sustain-område, så vi har mulighed for at give dem, der virkelig rykker inden for bæredygtighed, en opsigtsvækkende platform at udstille på.”
I CIFF Sustain-området kan de besøgende for eksempel møde Copenhagen Cartel, Kintobe, Black Velvet Circus, Kinraden, Mojomoto og Maria Black.
Den digitale tilgang fortsætter
For Christina Neustrup er det vigtigt, at fremtidens messe er for hele branchen. Når de besøgende kommer hjem fra CIFF, skal de vende hjem mæt på oplevelser og inspiration, uanset om de sidder med design, sourcing, salg, indkøb eller marketing.
”Den digitale tilgang er kommet for at blive. Og det bliver også noget, der fremadrettet kommer til at ’fylde’ på messen. Det var initiativer, der allerede var godt i gang før corona – men hvis jeg skal tillægge corona noget godt, så er det, at det skubbede den udvikling hurtigere og længere frem,” pointerer hun og tilføjer:
”Der er så mange spændende aspekter i denne fagre nye verden. Både i forhold til selve handelsdelen, men lige så meget for at sikre en mere ansvarlig produktion og i designfasen.”
Når det kommer til sikkerheden på messen, er CIFF godt forberedt. Proceduren er velkendt, og der er sammensat et team til at passe på de besøgende.
”Vi kommer ikke uden om, at tjek af coronapas og test kommer til at fylde en hel del på den kommende messe. Heldigvis har vi et fantastisk dedikeret og erfarent personale til at sørge for, at folk føler sig sikre og i gode hænder,” afrunder Christina Neustrup.
Fakta
Hvornår afholdes messen: 2. – 4. februar
Hvor afholdes messen: Bella Center Copenhagen
Foto: CIFF