Grove loafers i sorte materialer kommer igen i fokus, mener Lloyd. De forudser, at det bliver mere formelle varer end kun sneakers, der styrer moden.
Q&A med Simon Juhl Christiansen, Country Manager Danmark
Hvordan har I oplevet udviklingen inden for sko de seneste år?
Vi har set en tendens til, at efterspørgslen på casual sko er steget. Siden 2018/19 er andelen af solgte casual sko hos Lloyd steget til en høj andel. Derudover ser vi, at brandet bevæger sig videre fra kun det klassiske valg til festlige lejligheder til mere alltime. Vores sko vælges til af slutforbrugerne, der forventer mere end det, der betales for.
Hvad kendetegner Lloyds design?
Den røde stribe under alle skosålerne, der står for kvalitet, pasform, finish og design. Vores sko er uden farlig kemi, og vores lædersko findes fortsat både med læder udenpå, lædersål og skindfor. På de varer er holdbarheden næsten uendelig med den rette påpasselighed og vedligehold.
Hvilke nyheder vil I fremhæve til AW 22?
Et af vores mest vigtige produkter bliver X-Motion version 3.0. De kommer med mere grove såler til AW 22, hvor mørkebrun er hovedfarven. Derudover kommer grove loafers i sorte materialer igen i fokus. Det bliver mere formelle varer end kun sneakers, der styrer moden.
Hvad er jeres forventninger til AW 22-kollektionen?
At den lander i et marked, der kan forberede sig til mere frie tider, hvor vi alle kigger ned af os selv og tager stilen to hak opad. Selvom hjemmearbejde nok er kommet for at blive, vægtes ekstra god kvalitet endnu mere.
Foto: Lloyd