21/03/2019
Trine Wackerhausen: ”Stop overproduktionen”
På trods af designmæssig succes lukkede Trine Wackerhausen for et par år siden…
26/02/2019
Er ægte pels på vej ud?
Inden for de seneste seks måneder har high-end brands som Gucci, Versace og…
20/02/2019
Echte: Det skal føles rigtigt
Det skal føles rigtigt. Det er det mantra, som det bæredygtige brand Echte…
13/02/2019
Et pænt goddag til Munthe
Naja Munthes forvandling af Munthe plus Simonsen til Munthe er blevet taget…
08/02/2019
Oliver Grundahl: ”Jeg har gjort det med hjertet, ikke hjernen”
Da den kendte danske modedesigner Ivan Grundahl faldt død om i sin trappeopgang…
05/02/2019
Go small to grow big: Influencer marketing i den danske modebranche
Det har aldrig været sværere for danske modevirksomheder at fange forbrugernes…
25/01/2019
Trend- og farveguide: AW 19/20 sætter fokus på det enestående
Er du klar til sæsonen AW 19/20? I den nye udgivelse af branchebladet TØJ –…
18/12/2018
Undersøgelse af modemesser: Pris og andre løsninger holder folk fra messerne
Ikke alle aktører i den danske modebranche tager på messer i Danmark. Store…
13/12/2018
Undersøgelse af modemesser: Vigtigt med oplevelser og aktiviteter
Foredrag, paneldebatter og trendområder. Messer er mere end køb og salg, og…
07/12/2018
Undersøgelse af modemesser: Både udstillere og besøgende vender tilbage igen
På modemesserne under den københavnske modeuge kommer størstedelen af de…
21/11/2018
Undersøgelse af modemesser: Delte meninger om tidspunkt og antal dage
Tidspunktet på året og antallet af dage for messerne under den københavnske…
07/11/2018
Christian Maibom fra Revolver om de danske modemesser
”Det handler om at holde sammen på fællesskabet, selv om der er forskel på de…
06/11/2018
Mogens Jørgensen fra PBO Group om de danske modemesser
Antal messedage, og hvilke dage på ugen messerne forløber, har længe været…
02/11/2018
Nikolaj Hust fra Claire Group om de danske modemesser
Højere serviceniveau, mere fokus på de nordiske lande og en bedre dialog. Det…
29/10/2018
Peder Tang fra Minimum om de danske modemesser
Kan København blive modemetropol for Norden? Og kan vi skabe et setup, som…
24/10/2018
Nikolai Klausen fra Wear om de danske modemesser
De københavnske messer er overordnet flotte, og det nuværende setup fungerer,…
22/10/2018
Jens Obel fra DK Company om de danske modemesser
Kan vi lokke flere norske og svenske indkøbere til København? Og kan vi i…
09/04/2019
2nd One: Jeans til den sultne generation Z
Den ældste benbeklædning, som forskerne kender til, er 5.300 år gammel, men…
29/03/2019
Custommade: Sko fuldender et look
Custommade, der er kendt for at lave smukke tøjkollektioner til kvinder,…
15/03/2019
Herremode: Har du husket at tale til din mandlige forbruger?
Der har i mange år været en tendens til, at detailhandlen negligerede den…
14/03/2019
Angulus: ”Vi laver den bedste børnesko i hele verden”
Husker man den eventyrlige fortælling om Askepot, har man stiftet bekendtskab…
13/03/2019
Wood Wood: ”Vi er forblevet tro mod, hvem vi er som brand”
Sidste år kunne det danske mode og livsstilsbrand Wood Wood fejre sit 15års…
12/03/2019
2ndday: ”Et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward”
Stine Bering er Brand Director hos danske 2ndday. Brandet har ikke altid stået…
07/03/2019
Kings & Queens: Stille og rolig fart på
Er webshoppen et obligatorisk stop på vejen til succes? Det kan mange…
01/03/2019
Jack & Jones Junior: Ny, men med 30 års erfaring
Jack & Jones Junior er, som navnet antyder, en kollektion til tweens og…
27/02/2019
Vernon Sport: ”Jeg købte en brugt Citroën 2CV flipperbil, og så var det ellers bare ud på landevejen”
Vernon Sport er en distributørvirksomhed til hele Skandinavien, som i dag…
27/02/2019
Zander: Herremodens kuratorer
Daniel Præst og Martin Rosenberg driver butikken Zander i Roskilde med deres…
21/02/2019
Troelstrup: Kvalitet trumfer mode
Hos Skandinaviens største herretøjsforretning, Troelstrup, holder de fast i…
06/02/2019
Hr. Birk: Herretøjsbranchen skal slå på ekspertise og passion
Når man sælger kvalitet til mænd, skal der følge information og historie med i…
29/01/2019
CFW: Et markant større fokus på bæredygtighed
CEO for Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, fortæller om, hvordan…
24/01/2019
Messeoptakt: Revolver samler skandinavisk mode under ét tag
Flere og flere rejser til København for at se og købe skandinavisk mode samt…
23/01/2019
Messeoptakt: CIFF med nye innovative tiltag
Når CIFF om en uge åbner dørene i Bella Center, bliver det med fornyet energi…
09/02/2018
WGSN update: Det maskuline tekstilunivers AW 19/20
Light Magic… Det handler om at udforske og opmuntre til en dybere og mere…
05/07/2019
Julie Fagerholt: ”Jeg vil have nerve i tilværelsen”
Julie Fagerholt blev kendt for sine eksklusive Heartmade-design og…
03/07/2019
Fransa: En 50-årig juvel
Fransa startede med import af sandaler til danske kvinder i 1960’erne, men har…
27/06/2019
Smykker: 5 tendenser du skal holde øje med
Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer fem smykketendenser, som du…
24/06/2019
Envii: ”Vi vil selv have kontrollen”
Lige fra begyndelsen har Envii haft et ønske om ikke at ligne mange af de andre…
21/06/2019
Inwear: En pioner i dansk mode fylder 50 år
Ideen til Inwear, der nu kan fejre 50 år, opstod på en natklub i København.…
19/06/2019
Den danske smykkebranche anno 2019
Efter dybe spor fra krisen har den danske smykkebranche nu fundet et stabilt…
12/06/2019
Julie Sandlau: Ansvarlige smykker som hjertesag
Opstart af egen fabrik var det helt rigtige spring for parret Julie Sandlau og…
29/05/2019
Maanesten: “Det er jo sådan set en kærlighedshistorie eller et eventyr, om man vil”
Det startede som et hobbyprojekt og en måde at finansiere et forestående…
23/05/2019
Kim Hyldahl: ”Helt fra scratch med syv par jeans”
I den digitale tidsalder er det ikke mange forretninger, der tør tage skridtet…
05/04/2019
Mia Dalsgaard: Et clash mellem romantik og streetwear
Der skulle en længere proces med afprøvninger indenfor diverse fag til, før Mia…
11/09/2019
Goods: ”Man skal finde sin niche, hvis man vil overleve som fysisk butik i dag”
Med en placering på Monocles liste over de 100 bedste fysiske retailere i…
10/09/2019
Helhjertet ledelse
Morten Mortensen blev ansat hos Bestseller som medarbejder nummer 22 og var del…
29/08/2019
Olga: Lemvigbaseret multibrandbutik uden webshop – men det bliver snart fortid
I sine 24 år i modebranchen har modebutikken Olga ikke haft en webshop. Til…
27/08/2019
Libertine-Libertine: En fri fugl spreder vingerne
En nat i Paris blev brandet Libertine-Libertine til. Et brand, der fik sin…
21/08/2019
Jens Birger Christensen: Fra pels til nye digitalt funderede brands
Det begyndte med muffer og pelse for 150 år siden, men i dag – hvor…
12/08/2019
Unge modeforbrugere forventer diversitet, holdningstilkendegivelse og masser af kreativitet fra branchen
En ny forbrugerdagsorden har indhentet modebranchen. For i takt med, at…
06/08/2019
Blanche: ”Vi har byttet trendy ud med relevant”
Den bæredygtige tankegang skinner igennem i alt fra ideer og materialer til…
02/08/2019
Birgitte Herskind: Et fandenivoldsk naturtalent
53-årige Birgitte Herskind har fået godt fat internationalt med tøjdesign i…
24/05/2019
Fragmenteret modebranche: Superregnskaber, konkurser og detailhandel i knæ
En branche med store udsving med usikkerhed som hverdagskost. Chefredaktør på…
05/09/2019
Classical creativity is no longer enough: What is the future of creative work?
It is not the robots we should worry about when it comes to the future of…
30/08/2019
Newline Halo: Et brand ’in between’ sport og fashion
Fashionglade forbrugere er med tiden blevet mere og mere bevidste om sig selv,…
23/08/2019
Rezet Sneaker Store: ”Vi kan være med til at præge de trends, som vi ser i modebilledet”
En stigende omsætning og fire Rezet Sneaker Store-butikker, der fortsat skaber…
20/08/2019
Ecco: ”En virksomhed, der aldrig står stille”
TØJ har talt med Lene Nedergaard, Head of Global Marketing hos Ecco, som…
15/08/2019
Royal Republiq: The new leather classics
God kvalitet, klassisk design og fornuftige priser er opskriften på succes for…
13/08/2019
Résumé: Søstre med succes i raketfart
Der gik ikke ret lang tid, fra at ideen opstod, til at søstrene fra…
07/08/2019
Whyred: ”Well blue then”
Whyred er en gammel kending. Brandet har været på den svenske modescene i…
31/07/2019
Fra CNS Group til DK Company og Minus
I starten af maj 2019 indgav den danske modevirksomhed CNS Group…
20/12/2019
Jens Laugesen: “Jeg er vendt tilbage”
De fleste kender modedesigneren Jens Laugesen af navn. Men hvem er han…
18/12/2019
Knowledge Cotton Apparel: Arbejdet med bæredygtige materialer kræver ’commitment’
”Det har aldrig været et ’ja eller nej’-spørgsmål for mig, men snarere en…
16/12/2019
Bliv klogere på modebranchens miljømærkninger og certificeringer
For nogle virksomheder kan det virke som et omstændeligt forløb at opnå…
12/12/2019
Basic Apparel: Tidløst tøj
Basic Apparel gør op med selve begrebet mode: Målet for iværksætter Camilla…
10/12/2019
Proem Parades: Fuldt fokus på CO2-aftrykket
Naturmaterialer, restmetervarer og samojedehundehår. Selv om det unge modebrand…
06/12/2019
Karen Simonsen: ”Jeg føler mig meget privilegeret”
Når man kommer fra små kår, må man drømme sig til franske rober og italiensk…
04/12/2019
Kansas: Meget mere end bare workwear
En ny strategisk satsning får Kansas til at bevæge sig ud i et nyt…
20/11/2019
Sneak peek: Årets højdespringere på TØJs Top 150-liste
Endnu et regnskabsår er gået, og nye højdespringere på TØJs årlige Top…
01/11/2019
Din guide gennem CSR-junglen
Bæredygtighed og CSR har for alvor vundet indpas i modebranchen og dermed…