På CIFF Kids i Forum flyder mode, livsstil og interiør sammen i et univers, som er målrettet de mindste forbrugere, nemlig børn og unge. Arrangørerne bag messen er optimistiske og forventer denne gang både flere udstillere og besøgende. 

CIFF Kids oplever en stigning i antallet af udstillere, og da messen igen denne gang har fået nye internationale brands blandt udstillerne, forventer arrangørerne ligeledes en stigning i antallet af besøgende. Der er primært skandinaviske udstillere på den kommende messe i Forum, men der er dog også brands helt fra Kina og Australien.

”Vi kan allerede nu se, at der kommer flere indkøbere fra lande såsom USA, Korea og De Forenede Arabiske Emirater. Som et resultat af, at den hollandske børnemesse Kleine Fabriek er lukket, håber vi også, at der kommer flere indkøbere fra Benelux-landene,” fortæller Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director for CIFF.

Mode, livsstil og interiør flyder sammen
Siden CIFF Kids introducerede livsstils- og interiørsegmentet på messen, har der været en stigning i antallet af besøgende. Ifølge messearrangørerne oplever udstillerne selv, at det giver god mening at have dette segment med på messen, da mange butikker har udviklet sig til konceptbutikker frem for kun at være rene tøjbutikker.

”Vores livsstils- og interiørudstillere supplerer børnetøjsudstillerne godt. I dag flyder mode, livsstil og interiør sammen, og butikkerne tilbyder mange forskellige produktkategorier frem for at være specialiseret. Derudover ser vi også en stigning i brands, der profilerer sig på bæredygtighed,” forklarer Kristian W. Andersen.

Målet for CIFF Kids er at være en messe, hvor der ikke kun skal lægges ordrer, men hvor der også skal skabes netværk og findes inspiration. Med de kreative samarbejder, trend talks samt modeshow om sommeren, fremhæver arrangørerne bag messen, at CIFF Kids er en dynamisk messe, der skiller sig ud fra konkurrenterne.

Læs mere om CIFF Kids her.