På trods af den stigende brug af sociale medier viser en ny undersøgelse, at hjemmesiden til stadighed er forbrugernes favorit, når de søger information om produkter på nettet. 

Flere og flere virksomheder bruger i stigende grad de sociale medier, når de forsøger at nå ud til forbrugerne. Men noget tyder på, at virksomhederne ikke må glemme deres hjemmesider i deres bestræbelser på at tilfredsstille nutidens forbrugere.

En undersøgelse fra rådgivnings- og teknologivirksomheden Accenture viser, at hjemmesiden stadig er den vigtigste kanal, når danske brugere søger viden om produkter og serviceydelser.

Konklusionerne fra undersøgelsen kan forekomme overraskende i en tid, hvor tilstedeværelse på de sociale medier tillægges stor betydning.

Læs også: Danskerne er krævende, når det gælder e-handel

”Det understreger, at virksomhederne ikke må glemme fortsat at have et stærkt fokus på deres hjemmeside og dens betydning for kundernes oplevelse af virksomheden,” fortæller Michael Rask Christensen, der er ansvarlig for Advanced Customer Strategy hos Accenture Danmark, i en pressemeddelelse.

Undersøgelsen peger på, at de sociale medier generelt har fået mindre betydning for kundernes valg af virksomhed. I 2015 svarede 19 procent, at sociale medier ikke var relevante i en beslutningsproces. Dette tal var steget til 31 procent i 2016.

Til gengæld viser undersøgelsen, at de kanaler, som betyder noget for kunderne, er information i butikkerne, prissammenlignings- og anmeldersider, word-of-mouth og virksomheders hjemmesider.