Avataren Alva er det nyeste medlem af designteamet hos modebrandet Noisy May. Den AI-baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends og foreslå styles. Helt på linje med en almindelig kollega, men baseret på massive mængder data.
Noisy May præsenterer et nyetableret partnerskab med AI-modekonsulenten Alva, som er skabt med henblik på at kunne levere perspektiv og teknologisk ekspertise til denim-brandets kreative teams. Det er første gang, at en konsulent baseret på kunstig intelligens bliver onboardet i Bestseller for at bidrage med præcise data og fortolkning heraf til udviklingen af design og marketingtiltag:
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder. Samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i Noisy May.
Stærkere output
Som kunstig intelligens besidder Alva ikke en fysisk form som et menneske. I stedet har hun en visuel form gennem sin avatar. Alva præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som Noisy Mays designerne kan fortolke. Hun er skræddersyet til at fokusere på, hvad der appellerer til det primære segment i modebrandets målgruppe.
“Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.
Den første Noisy May-kollektion med AI-genererede styles bliver præsenteret til Copenhagen Fashion Week i august 2023.
Fotos: Noisy May