Copenhagen Fashion Week indgår et nyt partnersamarbejde med sanitetsproducenten Grohe. Målet er at fremme den bæredygtige agenda i og omkring modebranchen.

En fælles ambition om at accelerere bæredygtigheden i modebranchen blev blandt andet markeret under årets første modeuge med et treårigt partnerskab mellem onlinegiganten Zalando og Copenhagen Fasion Week.

Nu annoncerer Copenhagen Fashion Week endnu et samarbejde – denne gang med sanitetsproducenten Grohe. Udgangspunktet for partnerskabet, som kickstartes med SS 22-modeugen i august 2021, er en fælles målsætning om at reducere plastforbrug.

I juni 2019 nedsatte Copenhagen Fashion Week et forbud mod engangsplastikflasker til alle deres events, som i 2020 blev efterfulgt af en ambitiøs handlingsplan, der blandt andet indeholder et mål om at reducere modeugens CO2-udledning med 50 procent og et mål om nul affald i 2022.

Derudover er det også et mål for Copenhagen Fashion Week at samarbejde med ansvarlige leverandører og partnere, der er banebrydende inden for bæredygtige produkter, eller som har etableret ambitiøse bæredygtighedsindsatser.

Grohes produktion har blandt andet været CO2-neutral over hele verden siden april 2020, ligesom virksomheden siden 2018 udelukkende har anvendt plastfri produktemballage, hvorfor partnerskabet matcher Copenhagen Fashion Weeks ambition.

”At reducere ressourceforbruget er en integreret del af vores strategi med det ultimative mål at blive en modeuge med nul affald i 2022. Med støtte fra partnere som Grohe er vi i stand til at tage skridt mod disse mål med innovative og ressourcestærke løsninger,” siger adm. direktør hos Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark.

Også leder af Marketing Denmark hos Grohe, Mette Nielsen, er stolt af samarbejdet med Copenhagen Fashion Week for at øge opmærksomheden omkring vigtigheden af en plastfri verden.

”Vi har fælles værdier og målsætninger, og derfor giver dette partnerskab rigtig god mening. Vi mener, at vi sammen kan bidrage til samtalen om bæredygtighed,” afslutter hun.

Udover Zalando befinder også ølbrandet Kronenbourg samt smykke- og urvirksomheden Skagen sig på listen over modeugens samarbejdspartnere.

 

Foto: Copenhagen Fashion Week