Kun en dag før starten på denne sæsons modeuge præsenterede Copenhagen Fashion Week endnu et kommercielt samarbejde. I dag går det løs. 

Tilbage i november 2020 offentliggjorde Copenhagen Fashion Week et treårigt partnerskabet med Zalando, og i går, den 1. februar 2021, løftede modeuge-organisationen sløret for endnu et kommercielt samarbejde.

Denne gang er det et etårigt partnerskab med den danske smykke- og urvirksomhed Skagen.

“De to organisationer deler kerneværdierne for bæredygtighed og er dybt forankret i skandinavisk mode og design, og partnerskabet giver således en unik mulighed for at skabe inspirerende redaktionelt indhold,” skriver Copenhagen Fashion Week i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelsen.

Det er dog ikke helt nyt for Skagen at være en del af den københavnske modeuge. Tilbage i 2019 var Skagen første gang en del af modeugen gennem et samarbejde med designeren Emilie Helmstedt. Det gav smykke- og urvirksomheden lyst til mere, og derfor har de sagt ja til at indgå et kommercielt samarbejde med Copenhagen Fashion Week.

“Vi er meget stolte over at samarbejde med Copenhagen Fashion Week. Som en af de mest indflydelsesrige internationale modeuger er de blevet en ledestjerne for dansk livsstil, nye og etablerede designere og forandringer i hele branchen,” siger Chief & Brand Officer for Skagen Steve Evans, der fortsætter:

“I de kommende måneder ser vi frem til at dele mere af vores partnerskab – fra samarbejde med inspirerende brands, til diskussioner om bæredygtighed og fremtidens mode med Copenhagen Fashion Week-direktør Cecilie Thorsmark.”

Cecilie Thorsmark er ligeledes glad for samarbejdet med Skagen.

“Jeg er meget begejstret for, at Skagen igen er blevet en del af Copenhagen Fashion Week. Deres udgangspunkt i dansk modernitet gør, at de er helt naturligt tilknyttet vores etos om at støtte det bedste af nordisk talent. Jeg ser frem til at aktivere og styrke vores partnerskab,” siger Cecilie Thorsmark.

Modeugen er denne sæson digital og netop skudt i gang i dag.

Foto: Skagen, via copenhagenfashionweek.com