I kølvandet af brandets AW 21-præsentation og den nyligt offentliggjorte bæredygtighedsrapport indgår Stine Goya et samarbejde med Mentoring Matters for at styrke ambitionerne for mere diversitet og inklusion i modebranchen. 

“Vi ved, at det kun er et lille skridt i retningen af en mere alsidig og inkluderende fremtid i modebranchen, men vi håber, at det vil inspirere flere både inden og uden for branchen til at følge trop.”

Sådan skriver modebrandet Stine Goya i en pressemeddelelse om deres seneste initiativ, der er blevet offentliggjort i kølvandet på AW 21-præsentationen under Copenhagen Fashion Week og den nyligt offentliggjorte bæredygtighedsrapport.

Stine Goya har nemlig indgået et samarbejde med mentorordningen Mentoring Matters, der blandt andet sigter mod ligestilling og øget diversitet.

“Som modebrand har vi nu indset, at det ikke er nok bare at producere tøj. Vi ønsker at stå op for de værdier, vi tror på. Som det første modebrand uden for Storbritannien vil vi derfor samarbejde med Mentoring Matters om at globalisere initiativet om mere diversitet ved at tilbyde tre måneders betalt arbejde til en af deres kandidater på vores hovedkvarter i København,” skriver brandet videre.

Thomas Hertz, adm. direktør i modevirksomheden, siger følgende om samarbejdet:

“Vi er så glade for at være det første modehus, der hjælper med at globalisere Mentoring Matters og introducere konceptet til modeindustrien uden for Storbritannien. Det er sådan et fantastisk og utrolig vigtigt initiativ, der fortjener global anerkendelse og støtte. Vi håber, at dette initiativ vil inspirere andre brands uden for Storbritannien til at følge trop.”

Foto: Stine Goya
En del af Goya-dna’et

Stine Goya-brandet er skabt ud fra ønsket om at opfordre kvinder til at skille sig ud og fokusere på individualitet – og netop derfor ligger samarbejdet med Mentoring Matters stifteren og den kreative direktør, Stine Goya, meget på sinde.

“Emnet mangfoldighed og inklusion har været et stort fokus hos os helt fra begyndelsen. Alle fortjener muligheden for at udmærke sig og opleve glæden ved, hvad vores branche har at tilbyde – uanset din baggrund, uanset hudfarven. Vi tror på kraften og skønheden i mere forskelligartethed og det multikulturelle,” siger hun.

 

Præsenterer nyt kommunikations- og marketingteam

Udover samarbejdet med Mentoring Matters kan Stine Goya nu også løfte sløret for nye internationale profiler i virksomhedens kommunikations- og marketingafdeling.

Connie Chamberlayne er blevet Head of Global Communications & Marketing, Lola Froebe er virksomhedens nye PR Manager og Marine Borel tiltræder stillingen som Social Media and Content Manager i marts 2021.

Thomas Hertz siger:

“For mig handler det at lede et modebrand i dag om kunsten at kommunikere, storytelling, opbygge et community, eje samtalen og være autentisk. Krisen har gjort kreativitet mere nødvendig end nogensinde, og i disse tider skal den gå hånd i hånd med gennemtænkt brandpositionering. Med det nye team på plads er vores ambition at pleje og udvide Stine Goyas karakteristiske rolle inden for skandinavisk mode og videre. Jeg er glad for, at vi har været i stand til at tiltrække så store talenter, som vil være mere end kompetente til at hjælpe med at fortælle vores historie til verden.”

Læs flere nyheder om modeugen her.

Foto: Stine Goya AW 21