Brillevirksomheden, som har sportsstjernen Tom Brady som reklamefrontfigur, er blevet erklæret konkurs blot seks år efter opstarten.

Det er blot seks år siden, at brillevirksomheden Christopher Cloos blev stiftet, og med sportsstjernen Tom Brady som reklamesøjle var der store ambitioner hos ejerkredsen. Men nu er virksomheden, som især er blevet kendt for sine solbriller, gået konkurs. Det skriver Finans.

Julius Langkilde, som er adm. direktør og hovedaktionær i Christopher Cloos, er ærgerlig over situationen:

“Det er en trist situation. Men jeg ville aldrig have været selskabet og rejsen foruden. Det er forfærdeligt at se virksomheden gå konkurs, men jeg har været klar over, at det var en risiko i noget tid,” udtaler han til Finans.

For et år siden indledte brillevirksomheden et samarbejde med den svenske model Elsa Hosk, som betød, at modellen blev medejer. Og tidligere på året kunne Christopher Cloos afsløre, at de havde fået en investering af det amerikanske mediehus A360 Media

Men på trods af en årlig tocifret millionomsætning siden opstarten, så har brillevirksomheden haft store underskud i de seneste år, og i regnskabet for 2021 måtte Christopher Cloos lide et tab på 13,7 mio. kroner på bundlinjen.

 

Foto: Christopher Cloos