’Limitless fashion’ er navnet på den nye kampagne, som Zalando har lanceret sammen med de nordiske brands Han Kjøbenhavn, Martin Asbjørn, Makia og Double A by Wood Wood. Målet er at skabe en kønsneutral kollektion.
En nye kollektion under navnet ’Limitless Fashion’ er opstået som et samarbejde mellem Zalando og de nordiske brands Han Kjøbenhavn, Martin Asbjørn, Makia og Double A by Wood Wood. Kollektionen kommer til at bestå af 32 dele fordelt på overtøj, toppe, strik, shorts, kjoler og blazere, og hele kollektionen bliver kønsneutral.
Man kan købe kollektionen på Zalando fra 3. juli 2022, hvor det vil være muligt for kunderne at se, hvordan de fire brands hver især har fortolket begrebet ’Limitless Fashion’.
“Vi er glade for, at fire af vores afholdte nordiske brands har skabt en capsule-kollektion til vores kunder. Vi har set en stigende efterspørgsel efter kønsneutralt tøj, og vi ønsker fortsat at inspirere vores kunder og støtte lokale brands. Vi håber, at vores nye kampagne ’Limitless Fashion’ også vil sætte gang i samtaler om, hvordan kønsneutralt tøj ser ud i dag,” siger nordisk direktør hos Zalando, Joanna Hummel, i en pressemeddelelse.
De fire brands er meget forskellige og kan dermed også bibringe noget forskelligt til kollektionen. Martin Asbjørn har lavet kollektionen fuldstændig ensfarvet for at få hvert stykke tøj til at fungere i harmoni med de andre eller med kundernes eksisterende garderobe. Han Kjøbenhavn har kreeret to looks til kollektionen: Det ene er en nålestribet timeglasformet jakkesæt-blazer, som er sat sammen med plisserede bukser samt en turtleneck-top. Det andet består af Han Kjøbenhavns modificerede signaturbomberjakke sammen med en tanktop og bukser i imiteret læder.
Makias del af kollektionen er afslappet med et flydende snit, så den passer til alle kropstyper. Makia har brugt materialer som økologisk bomuld, hør og genbrugsfibre, hvor print fuldender looket. Double A by Wood Wood bidrager med korte t-shirts, veste, shorts og signatursweatshirts hovedsagelig i økologisk bomuld i farverne kaki, brændt gul og lyserøde striber.
Kampagnen omfatter også stillbilleder og film, hvor Freja Kirk, Ursula Wangånder, Jonas Bahri og Isaac Sene medvirker. Kampagnen løber fra den 3. juli til den 14. august.
Foto: Zalando / Makia / Freja Kirk. Fotokredit: Anton Renborg