Læs online
Nyeste udgivelse
TØJ – Fashion & Business Trends udkommer med et branchemagasin fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte magasiner online som en del af dit abonnement. Tilgå den nyeste udgivelse herunder.
Indhold
TØJ nr. 4 2024 - kommer snart
Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.
ESG
”ESG er en værdifuld vækstmotor”
Ifølge ESG-ekspert Anne Blirup er det nødvendigt, at branchen anskuer de nye krav som en mulighed frem for en forhindring.
Mos Mosh: ”Vi vil gerne gøre mere, end hvad kravene dikterer”
Hos Mos Mosh arbejder man målrettet med ESG, hvor modevirksomheden er underlagt CSRD-rapportering fra januar 2026.
ESG er blevet hverdag
ESG er ikke til at komme uden om for modebranchen, der fremover skal tænke bæredygtighed ind i hele deres kerneforretning.
Den effektive ESG-rapportering
Der er markant forskel på rapporteringskravene for store børsnoterede virksomheder og SMV’er.
Guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse
Der er hjælp at hente, når det kommer til virksomhedens væsentlighedsanalyse.
Angulus: ”Det har været en kæmpe opgave at lave vores første rapport”
Angulus er én af de skovirksomheder, der har investeret massivt og ESG-arbejdet, selvom der går nogle år, før lovgivningen rammer dem.
”En ESG-manager får en langt større strategisk rolle i fremtiden”
”Lige nu er de fleste modevirksomheder ret overvældede af al den lovgivning, der er kommet og fortsat kommer,” lyder det fra ESG-manager Katrin Emma Hjaltadottir.
TRENDS
pej trend AW 25/26
pej gruppens trendafdeling stiller skarpt på autumn/winter 25/26 og dykker ned i fire forbrugertyper under temaet Transition.
VIRKSOMHEDSPORTRÆTTER
Brands of Scandinavia
Med familiære rødder i dansk mode og en urokkelig dedikation for godt design har Niels Haahr Christensen tilbragt årtier i branchen.
MPdenmark
MPdenmark har på få år udvidet deres portefølje med flere brands og produkter – på den måde er de en strømpefabrik med vokseværk og har en ny tomandsdirektion.
BRANCHEANALYSE
Top 150 i modebranchen
Endnu engang kaster TØJ lys over modebranchens regnskaber med en dybdegående analyse af regnskabstallene fra 2023 og 2023/24.
Top 150: Brands4Kids
Med en ekstrem arbejdsiver og stolthed over produkterne har CEO Erik Andreæ og co. skabt en hurtigvoksende børnetøjsvirksomhed med internationale ambitioner.
Top 150: JBS Textile Group
Strategien hos koncernen er at så mange nye frø. Det giver forskellige ben at stå på, når markedet byder på udfordrende vilkår og nye kundestrømme.
MODE & IDENTITET
Dressing local
Do you dress local? Do you show where you’re from in how you style yourself?
2024
Udgivelser
Branchemagasinet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent både læse artiklerne fra tidligere udgivelser og den nyeste udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.
No. 3 – 2024
Fashion Week Edition SS 25
Udgives 29. juli 2024