Skobrandet fra USA rider på en vækstbølge, hvor de slår den ene kvartalsrekord efter den anden. Nyeste kvartalsregnskab viser tocifret vækst.
Skechers slår endnu en salgsrekord. Efter et rekordhøjt salg i første og andet kvartal fortsætter den gode stime ind i tredje kvartal, ifølge en pressemeddelelse.
Det amerikanske skobrand har netop offentliggjort det finansielle resultat for tredje kvartal 2021, hvor virksomheden satte ny rekord og oversteg 1,5 mia. dollars for perioden.
Omsætningen lander på 1,55 mia. dollars, hvilket er en stigning på 19,2 procent sammenlignet med 2020. Salget vækstede på tværs af alle segmenter.
År til dato voksede Skechers’ omsætning med 41,7 procent til 4,64 mia. dollars. Det største bidrag til væksten kommer fra det internationale salg.
“Det er en bemærkelsesværdig præstation i betragtning af de fortsatte supply chain-udfordringer,” udtaler David Weinberg, COO i Skechers USA, og fortsætter:
”Dette rekord-kvartal var et resultat af en tocifret vækst i både nationalt og internationalt salg, i forhold til tredje kvartal 2020. Det understreger styrken og relevansen af vores produkter globalt, og at detailhandlen er på vej tilbage til normalen.”
Om udfordringerne siger Robert Greenberg, CEO i Skechers USA:
”Supply chain-begrænsningerne udfordrede i den grad vores normale leverings-performance, men vores teams over hele verden arbejdede utrætteligt i et forsøg på at følge med efterspørgslen.”
Han fremhæver desuden de omfattende marketingkampagner globalt, det store fokus på udvikling af nye produkter med modeller lavet af genanvendelige materialer, samt udbygningen af hele komfort sko-programmet for at sikre optimale pasformer, som vigtige faktorer for den fortsatte succes.
Hertil kommer flere projekter som understøtter Skechers’ globale langsigtede vækst, blandt andet globale infrastruktur investeringer og den igangværende ekspansion af Skechers’ amerikanske hovedkvarter og nye Skechers design center.
Foto: Skechers