Skovirksomheden har netop offentliggjort regnskabet for 2021 og sætter endnu en gang omsætningsrekord. 

Skechers, der i Norden bliver distribueret af Sports Connection, har igen sat ny rekord i salget.

Virksomheden har netop offentliggjort regnskabet for fjerde kvartal samt hele år 2021, hvor de leverer det bedste resultat nogensinde.

Regnskabet viser en fremgang i salget på verdensplan på 37 procent i forhold til 2020. Omsætningen udgjorde 6,29 mia. dollars, og der blev realiseret et nettoresultat på 741,5 mio. dollars.

Salget er vokset på tværs af alle segmenter med en stigning på 34 procent i international wholesale og 50,2 procent i direct-to-consumer salget.

 

Vækst på trods af modvind

Kigger man isoleret på fjerde kvartal, steg omsætningen med 24,4 procent sammenlignet med samme periode i 2020 Det på trods af modvind fra supply chain-området på verdensplan.

”På trods af de utallige forhindringer, som blandt andet pandemien og udfordringer i logistikken udgjorde i 2021, fortsatte Skechers med at eksekvere mod sin globale vækststrategi. Resultaterne for både fjerde kvartal og hele året afspejler vores varemærkes enestående økonomiske præstation og styrke,” udtaler John Vandemore, CFO i Skechers, i en pressemeddelelse.

Om regnskabet fortæller Robert Greenberg, CEO i Skechers:

”Vi tror på, at vores resultater i 2021, herunder vores mange komfort fokuserede nye produkt teknologier og yderligere ekspansion af vores globale fodaftryk, positionerer Skechers til fortsat vækst på vejen mod vores 10 mia. dollars salgsmålsætning.”

Han fortsætter:

”Med vores kreativitet, produkter, marketingindsatser og globale tilstedeværelse forventer vi, at 2022 bliver endnu et rekordår.”

 

Foto: Skechers