Covid-19 har fået den tyske modevirksomhed til at fremskynde digitaliseringsplanerne og dermed udvidet sin onlineshop til over dobbelt så mange markeder.

Hugo Boss har gennem de seneste år øget investeringerne i virksomhedens onlineforretning med formålet om at imødekomme den skiftende forbrugeradfærd. En ændring, som blot er blevet accelereret under coronakrisen og nedlukningerne over hele verden.

Det har fået Hugo Boss til at fremskynde sin digitaliseringsrejse ved at udvide sin onlineshop til 37 markeder i stedet for de forhenværende 15 markeder. Det oplyser Hugo Boss i en pressemeddelelse.

“Vigtigheden af digitale salgskanaler for den globale modeindustri vokser hurtigt, hvor coronakrisen har været med til at accelerere denne udvikling. Derfor udvider vi nu vores onlineshop til flere lande så hurtigt som muligt, mens vi fortsat arbejder med digitaliseringen af vores forretningsmodel,” lyder det fra formanden for bestyrelsen hos Hugo Boss, Mark Langer, i pressemeddelelsen.

Nu kan forbrugere fra blandt andet Norge, Australien, Polen og Portugal benytte sig af virksomhedens online platform. I de kommende måneder vil onlineshoppen derudover blive udvidet til Canada og Mexico, som giver et samlet antal på 39 markeder, der får adgang til Hugo Boss’ onlineshop i løbet af 2020.

Foto: Hugo Boss