Den oprindelige plan lød på, at den første fysiske butik skulle åbne i 2022. Men modtagelsen af børnetøjsbrandet er gået så godt, at planen er fremskyndet, og den første butik er allerede åbnet. Få et kig indenfor her.

Midt under coronakrisen sidste år blev det danske børnetøjsbrand New Generals relanceret som et onlineunivers, hvor alle aktiviteter er digitaliserede og henvender sig direkte til slutforbrugeren.

Modtagelsen af New Generals er gået over al forventning, hvilket betyder, at børnetøjsbrandet nu har fremskyndet sine planer om at åbne en fysisk butik. Oprindeligt lød planen, at den første butik skulle åbne i 2022. Men dørene til en fysisk butik er nu allerede åbnet. Det skriver New Generals i en pressemeddelelse.

“Da vi relancerede New Generals lige midt i coronakrisen, gik vi på markedet som et rent digitaliseret brand med 100 procent fokus på vores onlineaktiviteter. Det var den perfekte timing for os, og vi kommer ud af vores første regnskabsår med et beskedent overskud. Derfor har vi besluttet at fremskynde åbningen af vores første butik, da det er en ekstrem vigtig del af vores strategi, at vi som et direct-to-consumer brand også har mulighed for at komme i fysisk kontakt med vores kunder,” fortæller Majbrit Weidemann, der er direktør i New Generals.

Sammenhæng mellem online og offline

Butikken, der åbner i dag den 15. marts, og som ligger på Frederiksberg i København, er indrettet i New Generals stramme, grafiske univers, og afspejler brandets designkoncept. Butikken er indrettet i grå og sorte farver og har ligesom tøjet et minimalistisk udtryk, som er båret af grafiske elementer og rene linjer.

”Butikken er en forlængelse af vores onlineplatform og skal være et sted, hvor kunderne kan komme forbi og få en personlig introduktion til New Generals. Vi har meget på hjerte, og det har vores kunder også. De deler vores krav til ordentligt produceret tøj, og de er villige til at betale prisen for at få den høje kvalitet og en certificeret sikkerhed, for at det er lavet under ordentlige forhold,” lyder det fra Majbrit Weidemann, der fortsætter:

“Butikken er tænkt som et mødested og et showroom frem for en klassisk tøjforretning og skal give kunderne mulighed for at handle på tværs af online og offline. Det skal være et koncept og en helhed, fremfor to forskellige destinationer.”

Nyt cirkulært koncept

I den nye butik vil kunderne også møde et nyt cirkulært koncept fra New Generals.

I butikken vil der nemlig ikke kun være nye varer tilgængelig for kunderne. New Generals introducerer også et nyt ‘take back’-system, der giver forbrugerne mulighed for at indlevere deres brugte New Generals-tøj. De brugte varer bliver vasket, repareret og sat til salg igen i butikken, ligesom det også vil være muligt at bytte et brugt stykke tøj mod et andet stykke brugt tøj – uden omkostninger for forbrugeren.

Indleverer man brugt New Generals-tøj, får man en voucher til gengæld, der giver 20 procent på det næste køb i butikken.

“Børnetøj har i sin naturlighed en kortere levetid end voksentøj, og derfor bærer vi et endnu større ansvar for at finde forretningsmodeller og muligheder, der gør at tøjets levetid forlænges. Tøjet skal jo videre til et nyt barn, før vi egentlig opnår en bedre forbrugscyklus for hvert produkt. Det er simpelthen ikke nok at producere det ordentligt. Vi bliver nødt til at have stort fokus på tøjets livstids rejse, og vi har mange planer i støbeskeen for at fokusere netop på produkternes levetid fremadrettet,” forklarer Majbrit Weidemann.

Foto: New Generals