Charlotte Strøm

Q&A med projektleder hos Nord-Fair, som arrangerer Modemessen og Herretøjsmessen i Vejle

 

Hvad kan udstillere og indkøbere forvente af Modemessen?

Vi forsøger altid at gøre det attraktivt at besøge messerne i Vejle. Vi lægger meget vægt på at skabe et rum, hvor vi sætter scenen, og udstillerne høster bifaldet. Når indkøberne bruger både to og tre dage på messen, ved vi, at vi har fat i noget af det rigtige. Vi har en bred skare af leveran­dører, hvilket skaber en stærk synergi, når der skal sammen­sættes kollektioner til butikkerne. Trendzonen giver inspiration, og der er en ro på messen til at få det fornødne overblik over indkøb. Indkøbere kan se nye brands an, og nye brands kan præsen­tere kollektion­en mest indbydende – på lige fod med eksisterende brands. Det sikrer en konkurrence, som er sund for alle.

 

Hvad gør I for at fastholde udstillere?

Planlægning er en forudsætning for succes. Vi stræber konstant efter at skabe en tiltalende messeoplevelse, hvor projektrammen og formålet er på plads fra begyndelsen. Hvis indkøberne er glade for messen, er udstillerne det også. Vi arbejder derfor alle steder på skalaen for at sikre, at messerne bliver en succes. For eksempel skal indretningen af messen være overskuelig, parkering, registrering og spisning skal køre smidigt og uden alen­lange køer. Vores fokus er at facilitere en fælles platform med fokus på kernen – nemlig disponering.

 

I er kendt for at være servicemindede og loyale – hvilke parametre er vigtige at lykkes med for jer?

Vores værktøjskasse rummer flere værktøjer, men de tre gennemgående er loyalitet, tillid og service. Nogle af de egenskaber, der kendetegner Nord-Fair, er den tætte og personlige kontakt mellem kunde og projektleder samt det faktum, at vi er en meget flad organisation. Der er aldrig langt fra spørgsmål til svar. Og netop den tætte relation er vigtigt for os. Vi har altid troet på, at den personlige relation skaber en unik indsigt i branchen, hvilket er nøglen til det gode samspil og fællesskab. Vi har løbende en dialog med vores kunder og tager altid udgangspunkt i deres behov. Vores kunders succes er vores succes og ærlig talt, så er noget af det bedste ved vores arbejde, at vi kan yde service og få smil og tillid den anden vej.

 

Det har været et svært år for mode­branchen. Hvordan mærker I det som messearrangør?

Verden er af fuld af usikkerhed lige nu, og 2023 har set markant anderledes ud end 2022. Såvel modebranchen som mange andre brancher, vi arbejder med, er udfordret af stigende renter, afmålt optimisme, valutakurser og økonomisk ustabilitet. Danskerne er blevet mere mådeholdne som følge af den økonomiske udvikling, og det handler mere end nogensinde om pris og ’keep it simple’. Vi tilbyder fleksibilitet, som også afspejler sig i prisen – ingen betaler for mere end højst nødvendigt. Med indflytningsklare stande, som er monteret med spot, stativer og møbler, har vi udviklet et koncept, som gør det nemt at deltage og med en overkommelig pris, hvor alle kan være med. Vi mærker dog tydeligere end nogensinde, at der er opbakning til messerne i Vejle.

 

Fakta

Hvornår afholdes Modemessen: 18.-20 februar 2024

Hvor afholdes messerne: DGI Huset i Vejle